Ders Kodu | : CSAG631 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Doktora |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 2 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 4 |
Bireyin çevre ile olan ilişkilerini, çevre kavramı ve sorunlarının neler olduğu konusunda farkındalık yaratmak, mevcut sorunları giderme, önlem konusunda gelişimlerini sağlamak, doğal ve kültürel çevreyi tanımak
Farklı ekollere göre çevre kavramı, ekolojinin yöntemi ve temel ilkeleri, birey-çevre etkileşiminin sınırları, yaşam kalitesi, refah kavramı, yaşam biçimi, yaşam standartı, mekan bakımından çevre, mimari çevre, çevresel uygunluk kavramı, çevresel temel ögeler ve insanın bunları etkileme gücü, kalabalık, gürültü, tüketim ve ihtiyaçlar, tüketim kültürü,tarih boyunca insan-çevre ilişkisi, kültürel çevrenin şekillenmesinde doğal çevrenin önemi, doğal-tarihi-kültürel değerlerin tahrip nedenleri,
1. | Çevre sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilme, |
2. | Çevre sağlığı ile ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
3. | Bilimsel araştırmalar için yeni projeler üretme, yürütme ve sonuçlandırma becerilerine sahip olabilme, |
4. | Çevre sağlığı, çevre sağlığının tarihsel gelişimi ve ekonomik boyutu hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme, |
5. | Çevrenin bozulma etkileri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme |
6. | Çevre sağlığı alanında hizmet veren kuruluşlarda stratejik yönetim, pazarlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi konularında uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olabilme, |
7. | Kültürler arası farklılıkları, ulusal ve uluslararası sağlık mevzuatını ve hasta haklarını ve kendi haklarını bilir, yorumlar ve uygulamaya aktarma becerisi kazanabilme, |
8. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme, |
9. | Sağlık alanında temel kavram, terminoloji ve tamamlayıcı tıp hakkında bilgi sahibi olabilme, |
10. | Çevre okur yazarlığa sahip olabilme. |
1. | Güler Ç. (Ed). Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), 1. ve 2. Cilt, Yazıt Yayıncılık, Ankara, 2012 |
2. | Ladou J, Harrison R, Occupational & Environmental Medicine, 2014 |
3. | Güler, Ç., & Çobanoğlu, Z. (1994). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Annara: Aydoğdu Ofset ISBN, 975-7572 |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 2 | 32 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 38 | 2 | 40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-6 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-7 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-8 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |