Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Kodu: BSO254
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Özet İçerik

Müşteri ilişkileri yönetimi süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri sikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´ e eleştirel yaklaşım.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Pınar GAYRET
Öğrenme Çıktıları
1.Değişen pazarlama anlayışı içinde, müşterinin öneminin ortaya çıkarılması. Müşteri kazanma, kazanılan müşterinin elde tutulması, kaybedilen müşterinin yeniden kazanılması
2.Müşteri ilişkilerinin, işletme yönetimi, çalışanlar ve müşteriler açısından ele alınarak irdelenmesi. Sürdürülebilir rekabet açısından müşteri memnuniyetinin sürekliliği için toplam kaliteden ve değer odaklı ürün ve hizmetlerin üretilmesine gelinen süreçler
3.Firmaların kapasiteleri, müşterileri ve pazardaki genel müşteri davranışlrı ile ilgili edindiği bilgilerden hareketle uygun B2C ve müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri geliştirebilecek bilgi birikimine sahip olmak
4.Geniş veritabanlarını analiz edebilecekleri kantitatif tekniklere örnek verebilmek
5.Müşteri işlemleri veritabanı amalizi yaparak firmalar için müşteri ilişkileri yönetimine dair çalışmalar geliştirebilmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Yavuz ODABAŞI - Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistem Yayıncılık
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş
2. Hafta - Teorik
İlişkisel pazarlama yaklaşımı
3. Hafta - Teorik
Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları
4. Hafta - Teorik
Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü
5. Hafta - Teorik
MİY´ in bileşenleri
6. Hafta - Teorik
İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları
7. Hafta - Teorik
Müşteri kazanma ve tutma
8. Hafta - Teorik
Müşteri kazanma ve tutma
9. Hafta - Teorik
Genel tekrar
10. Hafta - Teorik
Müşteri şikâyetleri yönetimi
11. Hafta - Teorik
Organizasyonel Sorunlar ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Müşteri Deneyimleri ve Hizmet Geliştirme
13. Hafta - Teorik
Satış Elemanları Yönetimi ve Otomasyon için IT
14. Hafta - Teorik
MİY Başarısızlık Nedenleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders201428
Ara Sınav101414
Dönem Sonu Sınavı101414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
OÇ-1
5
4
5
4
5
3
4
5
OÇ-2
4
5
4
5
4
5
4
5
OÇ-3
5
3
5
4
4
3
4
5
OÇ-4
4
5
4
5
5
3
4
5
OÇ-5
5
4
5
4
4
3
4
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026