
| Ders Kodu | : GKA203 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Meyve sebze alanında uygulanan analizlerin prensipleri ve uygulamaları; bu analizlerin çeşitli gıdalarda uygulamalarının yapılması
Örnek alma, örneklerin analize hazırlanması, Meyve sebze işletmelerinde kullanılan genel analiz yöntemlerinden; nem (su) ve toplam kuru madde tayini, suda çözünen ve çözünmeyen kurumadde tayini, kül tayini, pH ve titrasyon asitliği tayini, karbonhidrat (şeker tayini), yağ, protein, ve askorbik asit tayini gibi konularda bazı analizlerin prensiplerinin aktarılması ve uygulamaları
| Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ayla SARI |
| 1. | 1 TSE’ye uygun olarak, örnek (numune) alma kuralları bilir. |
| 2. | Meyve sebze alanında uygulanan genel analiz yöntemlerinin prensiplerini bilir ve sonuçları yorumlar |
| 3. | Taze meyve sebzelerde duyusal analizlerini yapar. |
| 4. | Meyve-sebze ve ürünlerine ait kalite kusurlarını, sebeplerini tahmin edip ve aralarındaki ilişkiyi açıklar |
| 5. | Meyve-sebze ve ürünlerinde ortaya çıkan sorunların eliminasyonu için mevcut verilere dayalı çözüm önerileri geliştirir |
| 1. | Cemeroğlu B. 2004. Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi (I. Cilt). Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Ankara |
| 2. | Cemeroğlu B. 2004. Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi (II. Cilt). Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Ankara |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 2 | 0 | 1 | 2 |
| Laboratuvar | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Okuma | 5 | 0 | 5 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 69 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | |||||
OÇ-2 | 2 | 5 | |||||
OÇ-3 | 3 | 4 | |||||
OÇ-4 | 3 | 4 | |||||
OÇ-5 | 2 | 2 | 3 | ||||