
| Ders Kodu | : ÇGP101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 5 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak
A-ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMINI TANIMAK 1-BEP içeriğini incelemek 2-Görüşme formunu incelemek 3- Öğrencinin Eğitsel Performans formlarını incelemek 4-Ünitelendirilmiş yıllık planı incelemek a) Uzun dönemli amaç b) Kısa dönemli amaç c) Öğretimsel amaç 5- BEP’in ara değerlendirme raporlarını incelemek B- ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL ÖĞRETİM PROGRAMI ‘NI TANIMAK 1. BÖP’ün aşamaları a) BEP ten öğretmen rehberliğinde uzun dönemli amaçları seçme aşaması b) BEP ten kısa dönemli amaçları seçme aşaması c) BÖP çizelgesi hazırlama aşaması d) Programın süresini belirleme aşaması e) Uygulanacak yöntem ve teknikleri belirleme aşaması f) Öğretme-öğrenme sürecini belirleme aşaması g) Kullanılacak araç gereci belirleme aşaması h) Öğretim ortamını hazırlama aşaması C-BÖP E UYGUN HAZIRLANMIŞ ETKİNLİKLERİ UYGULAMAK DA ÖĞRETMENLE İŞ BİRLİĞİ YAPMAK 1-Uygulama öncesi kaynak ve araç hazırlamak 2-Gurup yada çocuğu etkinliğe hazırlamak 3-BÖP programını öğretmenle birlikte özel gereksinimli çocuklara uygulamak ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: Modül amaçlarının değerlendirilmesinde; 1. Öğrenciden beklenen davranışın özelliklerine ilişkin detaylı bilgileri ve öğrenci performansının eksik noktalarını belirlemek amacıyla kontrol listeleri hazırlanmalıdır, 2. Öğrencilere öğretilen bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını ve günlük yaşamla da ilişkilendirebildiklerini ortaya koyan proje ödevleri verilmelidir, 3. Çok sayıda davranış ve beceriyi kısa sürede ve daha çok bilgi, zihinsel beceriler ve yeteneklerin ölçülmesi için çoktan seçmeli, klasik, uygulamalı vb. sınav türleri kullanılmalıdır. 4. Öğrencinin, kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak yeterliliğini kazanıp kazanmadığı belirlenmelidir.