
| Ders Kodu | : ÇGP112 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 5 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğrencinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamayı gerçekleştirmesini sağlamaktır.
A- Yıllık Plan 1. Yıllık planda yer alan ögeler - Amaç ve kazanımlar - Kavramlar - Alan gezileri - Belirli gün ve haftalar - Aile katılımı - Değerlendirme 2- Yıllık planın özellikleri 3- Yıllık planın uygulanmasında dikkat edilecek noktalar B- Günlük plan 1- Günlük planda yer alan ögeler - Amaç ve kazanımlar - Etkinlikler - Öğrenme süreci - Değerlendirme 2- Etkinlik formatı - Amaç ve kazanımlar -Yöntem ve teknikler - Öğrenme süreci -Etkinlikle ilgili ipuçları - Aile katılımı - Değerlendirme - Önerilen diğer etkinlikler 3- Günlük planın özellikleri 4- Günlük Planın hazırlanması C- Günlük planı uygulamak 1-Günlük planı uygulama öncesi yapılacak hazırlıklar - Ortamı hazırlamak - Materyali hazırlamak - Öğretmenin hazırbulunuşluk düzeyi - Çocukları etkinliklere hazırlamak -gerekli durumlarda aile katılımı çalışmalarının ön hazırlığı 2- Günlük plan uygularken dikkat edilecek noktalar
| Öğr. Gör. Gökçen AKBABAOĞLU |
| 1. | Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulayabilecektir. |
| 2. | Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliğini uygulayabilecektir. |
| 3. | Okul öncesi eğitim kurumlarında türkçe dil etkinliğini uygulayabilecektir. |
| 4. | Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun ve hareket etkinliğini uygulayabilecektir |
| 5. | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik etkinliğini uygulayabilecektir. |
| 1. | 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim programı (2006). İstanbul: Ya-Pa Yayınları. *MEB (1994) Kreş Programı. 2. AÖF Yayınları.(2008) Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir 3. Aral, N, Kandır, A. ve Can, Y.M. (2002) Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programı. Geliştirilmiş II. Baskı. İstanbul: YA-PA Yayınları 4. Darıca, N.(2004). Okulöncesi Eğitimcileri İçin Etkinlik Dünyası Uygulama Kitabı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 5. Darıca, N.(2007). Çoklu Zeka Kuramına Uygun Gelişimsel Etkinlikler. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 6. Demirel, Ö.(1999) Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Anakara: PEGEM Yayınları. 7. Kandır, A. (2002) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim Programlarının Hazırlanması. Ankara: Kök Yayıncılık 8. Oktay, A. (1999) Yaşamın Sihirli Yılları: Okulöncesi Dönem. Birinci Baskı. İstanbul: Epsilon Yayıncılık 9. Oktay, A.,Gürkan, T.,Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2003 ) Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım?. İstanbul: Ya-Pa Yayınları 10. Ömeroğlu, E., Kandır, A., Ersoy, Ö. (2004). Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Uygulama Sınavı | 1 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 0 | 14 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 4 | 0 | 14 | 56 |
| Ödev | 1 | 0 | 14 | 14 |
| Dönem Ödevi | 1 | 2 | 12 | 14 |
| Atöyle Çalışması | 1 | 2 | 14 | 16 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 0 | 14 | 14 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 14 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 148 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |