Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitimde Uygulama II
Ders Kodu: ÇGP214
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 5
Kredi: 4
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak

Özet İçerik

A-ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMINI TANIMAK 1-BEP içeriğini incelemek 2-Görüşme formunu incelemek 3- Öğrencinin Eğitsel Performans formlarını incelemek 4-Ünitelendirilmiş yıllık planı incelemek a) Uzun dönemli amaç b) Kısa dönemli amaç c) Öğretimsel amaç 5- BEP’in ara değerlendirme raporlarını incelemek B- ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL ÖĞRETİM PROGRAMI ‘NI TANIMAK 1. BÖP’ün aşamaları a) BEP ten öğretmen rehberliğinde uzun dönemli amaçları seçme aşaması b) BEP ten kısa dönemli amaçları seçme aşaması c) BÖP çizelgesi hazırlama aşaması d) Programın süresini belirleme aşaması e) Uygulanacak yöntem ve teknikleri belirleme aşaması f) Öğretme-öğrenme sürecini belirleme aşaması g) Kullanılacak araç gereci belirleme aşaması h) Öğretim ortamını hazırlama aşaması C-BÖP E UYGUN HAZIRLANMIŞ ETKİNLİKLERİ UYGULAMAK DA ÖĞRETMENLE İŞ BİRLİĞİ YAPMAK 1-Uygulama öncesi kaynak ve araç hazırlamak 2-Gurup yada çocuğu etkinliğe hazırlamak 3-BÖP programını öğretmenle birlikte özel gereksinimli çocuklara uygulamak ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: Modül amaçlarının değerlendirilmesinde; 1. Öğrenciden beklenen davranışın özelliklerine ilişkin detaylı bilgileri ve öğrenci performansının eksik noktalarını belirlemek amacıyla kontrol listeleri hazırlanmalıdır, 2. Öğrencilere öğretilen bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını ve günlük yaşamla da ilişkilendirebildiklerini ortaya koyan proje ödevleri verilmelidir, 3. Çok sayıda davranış ve beceriyi kısa sürede ve daha çok bilgi, zihinsel beceriler ve yeteneklerin ölçülmesi için çoktan seçmeli, klasik, uygulamalı vb. sınav türleri kullanılmalıdır. 4. Öğrencinin, kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak yeterliliğini kazanıp kazanmadığı belirlenmelidir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayfer ERGEZEN
Öğrenme Çıktıları
1.Dil Gelişim etkinliği yapmak
2.Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak
3.Akademik gelişim etkinliği yapmak
4.Bilişsel gelişim etkinliği yapmak
5.Bireysel eğitim planı hazırlamak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar BİLİŞSEL SÜREÇ YAKLAŞIMIYLA SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ Yazan : Yrd. Doç. Dr. İlknur Çifci - Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu kök yayıncılık BİREYSELLEŞTİRİMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Yazan : Prof. Dr. Mehmet Özyürek kök yayınları DOWN SENDROMLU BEBEKLERİN HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Yazan : Hiroko Fujita Çevirenler: Prof. Dr. Nergiz GÜVEN - Prof. Dr. Servet BAL - Dr. Özcan KAVRAM ÖĞRETİMİ ÖRNEKLERLE KAVRAM ÖĞRETİMİYazan : Dr. Sezgin Vuran - Semiha Çelik ÖZ BAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ Yazan : Doç. Dr. Nihal Varol Yazan : Yrd. Doç. Dr. Tûbâ Tuncer - Öğr. Gör. Banu Altunay DOĞAN kök yayınları ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMLERİYazarlar: Prof. Dr. Gönül Kırcaali-İftar -Prof. Dr. Elif Tekin-İftar-Prof. Dr. Sema Kaner -Dr. Hatice Bakkaloğlu-Editör: Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını tanımak
2. Hafta - Teorik
Çocuklar için hazırlanan bireysel öğretim programı ‘nı tanımak
3. Hafta - Teorik
BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak
4. Hafta - Teorik
Akademik gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak
5. Hafta - Teorik
Akademik gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak
6. Hafta - Teorik
Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak
7. Hafta - Teorik
BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak
8. Hafta - Teorik
BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak
9. Hafta - Teorik
Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını tanımak
10. Hafta - Teorik
Çocuklar için hazırlanan bireysel öğretim programı ‘nı tanımak
11. Hafta - Teorik
Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak
12. Hafta - Teorik
Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak
13. Hafta - Teorik
Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak.
14. Hafta - Teorik
Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Uygulama Sınavı1%100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders101414
Uygulamalı Ders401456
Ödev101414
Dönem Ödevi121214
Atöyle Çalışması121416
Bireysel Çalışma101414
Uygulama Sınavı1516
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı101414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026