
| Ders Kodu | : ÇGP206 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde temel konular, gelişim teorileri ve programları kavramaktır. Erken çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak Head Start, Proje, Reggio Emilia, High Scope, Montessori, Bank Street, Waldorf Yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilmek ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olmaktır.
Okul öncesi eğitimde etkili olan teoriler ve teorisyenler, Okul Öncesi eğitim programı, Froebel Yaklaşımı, Froebel Materyalleri ve kullanımı, High Scope Program Yaklaşımı, High Scope Program modelleri oluşturma, Montessori Modeli, Montessori Materyalleri ve kullanımına yönelik etkinlikler, Regilio Emilia Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, Farklı yaklaşımların Okul Öncesi eğitim Programı ile karşılaştırılması
| Öğr. Gör. Gülcenur KESEBİR |
| 1. | High Scope , Reggio Emilia, Montessori yaklaşımlarına yönelik etkinlikler oluşturur |
| 2. | High Scope , Reggio Emilia, Montessori, Waldorf yaklaşımlarını kavrar |
| 3. | Bank Street, Head Start modelleri hakkında bilgi sahibi olur |
| 4. | High Scope,Reggio Emilia, Montessori yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur |
| 5. | Gelişim teorileri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6. | Head Start modeli ve High Scope arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır |
| 1. | Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Pisikolojisi, Kriter Yayınları Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık. Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum?, Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım?, YA-PA Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık. Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |