Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Okul Öncesi Yeni Yaklaşımlar
Ders Kodu: ÇGP206
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde temel konular, gelişim teorileri ve programları kavramaktır. Erken çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak Head Start, Proje, Reggio Emilia, High Scope, Montessori, Bank Street, Waldorf Yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilmek ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olmaktır.

Özet İçerik

Okul öncesi eğitimde etkili olan teoriler ve teorisyenler, Okul Öncesi eğitim programı, Froebel Yaklaşımı, Froebel Materyalleri ve kullanımı, High Scope Program Yaklaşımı, High Scope Program modelleri oluşturma, Montessori Modeli, Montessori Materyalleri ve kullanımına yönelik etkinlikler, Regilio Emilia Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, Farklı yaklaşımların Okul Öncesi eğitim Programı ile karşılaştırılması

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülcenur KESEBİR
Öğrenme Çıktıları
1.High Scope , Reggio Emilia, Montessori yaklaşımlarına yönelik etkinlikler oluşturur
2.High Scope , Reggio Emilia, Montessori, Waldorf yaklaşımlarını kavrar
3.Bank Street, Head Start modelleri hakkında bilgi sahibi olur
4.High Scope,Reggio Emilia, Montessori yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur
5.Gelişim teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
6.Head Start modeli ve High Scope arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Pisikolojisi, Kriter Yayınları Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık. Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum?, Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım?, YA-PA Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık. Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitimde gelişim teorileri
2. Hafta - Teorik
High Scope programının ilkeleri
3. Hafta - Teorik
High Scope programına göre sınıf ortamlarının oluşturulması
4. Hafta - Teorik
High Scope programının uygulama esasları, Reggio Emilia yaklaşımının ilkeleri
5. Hafta - Teorik
Reggio Emilia yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması
6. Hafta - Teorik
Reggio Emilia yaklaşımının uygulama esaslar
7. Hafta - Teorik
Montessori yaklaşımının ilkeleri
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
ara sınav
9. Hafta - Teorik
Montessori yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması
10. Hafta - Teorik
Montessori yaklaşımını uygulama esasları
11. Hafta - Teorik
Waldorf yaklaşımının ilkeleri, Waldorf yaklaşımının uygulama esasları
12. Hafta - Teorik
Waldorf yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması
13. Hafta - Teorik
Head Start modeli ve High Scope arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırma
14. Hafta - Teorik
Head Start, Bank Street yaklaşımları, öğretmenin rolü, eğitim ortamları
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
final sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Bireysel Çalışma141128
Ara Sınav1718
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-6
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026