
| Ders Kodu | : ÜKK225 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Dünyadaki biyolojik sistemler üzerine insanoğlunun etkisi her geçen gün gittikçe artmaktadır. Birçok bitki ve hayvan türü, taşıdıkları binlerce önemli gen kombinasyonunu ile birlikte, yok olma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Doğa koruma dersi, doğal kommuniteleri tehdit eden faktörlerin öğrencilere aktarılması ve canlı türlerinin korunmasına yönelik farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır.
Çevre ile ilgili temalar, terimler ve kavramlar, korumanın kökenleri, biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi, biyolojik kaynakların ekolojik, ekonomik ve etik değerleri, biyolojik çeşitliliğe yönelik tehditler (yok olma, habitat tahribatı, küresel iklim değişikliği, aşırı kullanım, istilacı türler, hastalık), IUCN Tehlike altındaki türlerin Kırmızı Listesi, koruma biyolojisinin genetik temeli, koruma stratejileri; türlerin ve popülasyonların korunması, habitatların, toplulukların ve ekosistemlerin korunması, korunan alanların tasarımı ve yönetimi, ex situ koruma (hayvanat bahçeleri, akvaryumlar, botanik bahçeleri, üreme merkezleri) ekosistemlerin restorasyonu koruma ve sürdürülebilir kalkınmaya uluslararası bir yaklaşım, koruma biyolojisi perspektif içinde.
| Dr. Öğr. Üyesi Mürüvvet ABBAK |
| 1. | Biyolojik çeşitlilik kavramını pekiştirir, ekolojik ve ekonomik önemi kavrar. |
| 2. | Biyolojik çeşitlilikte meydana gelen değişimleri gözlemleyebilir, bunun nedenlerini yorumlayabilir. |
| 3. | Koruma biyolojisinin genetik temelini kavrar. |
| 4. | Biyolojik çeşitliliği tehdit eden faktörler ile yok olmuş ve yok olma riski ile karşı karşıya kalan türler konusunda bilgi sahibi olur. |
| 5. | Canlı kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda bilinçlenir. |
| 6. | Populasyonların ve habitatların korunması konusunda bilinçlenir. |
| 7. | Koruma stratejileri hakkında temel bilgi edinir, yeni stratejiler geliştirebilme yeteneği kazanır. |
| 1. | Primack, R. B., Essentials of Conservation Biology, 5th ed., Sinauer Assoc., ISBN 978-0-87893-637-3, 2010 |
| 2. | Spellerberg, I.F., Concervation Biology, Longman Grpup Ltd., 1996. |
| 3. | Sohdi, N.S & Ehrlich, P.R., Conservation Biology for All, Oxford University Press, 2010. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
OÇ-6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |