
| Ders Kodu | : ÜKK232 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Doğal içeriklerle kozmetik ürünler formüle edebilme yetkinliği kazandırmaktır. Öğrencilere, bitkisel ve doğal kaynaklı hammaddeleri tanıtarak; cilt tipine uygun, güvenli ve etkili ürünler geliştirebilmeleri için gerekli teorik bilgi ve pratik beceriler kazandırılır. Ders kapsamında, temel kozmetik ürünlerin (tonik, serum, krem, balm vb.) doğal versiyonlarının bilimsel ilkeler doğrultusunda hazırlanması hedeflenir. Ayrıca, doğal kozmetik üretiminde hijyen, koruyucu kullanımı, etiketleme ve mevzuat bilgisi de aktarılır.
Doğal kozmetik ürünlerin temel bileşenlerini tanıtarak; öğrencilerin teorik bilgi ve pratik beceriyle kendi doğal formülasyonlarını güvenli ve etkili şekilde geliştirebilmelerini amaçlar.
| Öğr. Gör. Gözde ASLAN |
| 1. | Doğal kozmetik ürünlerin temel bileşenlerini tanır. |
| 2. | Farklı cilt tiplerine uygun doğal formüller geliştirir. |
| 3. | Basit kozmetik ürünlerin güvenli ve hijyenik üretimini yapar. |
| 4. | Doğal içerikli ürünlerde koruyucu kullanımı ve raf ömrü bilinci kazanır. |
| 5. | Kendi kozmetik ürün serisini temel seviyede oluşturabilir. |
| 1. | Kozmetik Preperatlar Doç. Dr. Günsel BAYRAKTAR – ALPMEN |
| 2. | Öğretim Elemanı Ders Notları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ödev Sınavı | 2 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 7 | 2 | 1 | 21 |
| Uygulamalı Ders | 7 | 2 | 1 | 21 |
| Ödev | 2 | 2 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 48 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
OÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 |
OÇ-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 |
OÇ-4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
OÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |