
| Ders Kodu | : ÇGP121 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemine özgü araştırma yöntem ve tekniklerini tanıtmak ve öğrencilere, çocuk gelişimi alanında bilimsel bilgi üretme sürecini etik ilkelere bağlı kalarak yürütme yeterliği kazandırmaktır. Ders, erken çocukluk eğitimine yönelik araştırmalarda kullanılabilecek nitel yöntemleri tanıtmakta ve özellikle çocuklarla yürütülen araştırmalarda kullanılan özgün veri toplama araçları ve araştırma yaklaşımlarını ele almaktadır.
Ders, çocuk gelişimi ve erken çocukluk eğitimi bağlamında yapılan araştırmaların özelliklerini kapsamaktadır. İçeriğinde araştırma süreci, araştırma etiği (özellikle çocuklarla yapılan araştırmalarda dikkat edilmesi gereken etik ilkeler), nitel araştırma yöntemleri (görüşme, gözlem, doküman analizi vb.), çocuklara özel ölçek ve anket geliştirme süreçleri, veli onamı ve çocuk katılımı gibi konular yer almaktadır. Ayrıca, çocuk gelişimi testleri, birebir görüşme teknikleri ve bu yaş grubuna uygun veri toplama stratejileri üzerine uygulamalı örnekler sunulmaktadır.