| 1. | Özel Eğitim kurumlarındaki çocukların, Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların ve Çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocukların, gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal) destekler |
| 2. | Çocuklara kişilik kazandırmak ve onu hayata hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle ve çocuğun kişilik özelliklerini dikkate alarak uygulama yapar. |
| 3. | Eğitim ve öğretimini üzerine aldığı çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler. Gelişimle ilgili temel kavramları bilir |
| 4. | Çocuklarla beraber olmak suretiyle onlara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışlara karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur |
| 5. | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocuklara Özel Eğitim kurumlarındaki çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme |
| 6. | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözeterek, olağan dışı durumlarda soğukkanlılığını koruyabilme ve ilk yardım uygulayabilir |
| 7. | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir |
| 8. | Çocuklarla ilgili tüm eğitim kurumlarının yönetimi, görev tanımlarını ve işleyişini bilir |
| 9. | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar |
| 10. | Gelişimle ilgili temel kavramları bilir ve Fiziksel Zihinsel İşitme, Görme engellilerin Dil gelişimi ve iletişim bozukluğu olan çocukların Hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar. |
| 11. | Öğrencilerin üniversite kavramını algılayarak üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıran çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere düzenli bir şekilde katılımını sağlayabilme |