
| Ders Kodu | : VET409 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Ölüm belgeleri ve nekropsi tekniklerinin öğretilmesi, kadavra ve organ materyali üzerinde görülen lezyonları değerlendirme ve yorumlama yeteneğinin kazandırılması
Postmortal inceleme, Nekropside kullanılan araç ve gereçler, Ötenazi, önlemler, Ölüm ve ölüm belgeleri, Otoliz, Kokuşma, Bazı organlarda karşılaşılan postmortal bulgular, Nekropsi yöntemi seçiminde rol oynayan faktörler.
| Doç. Dr. Emrah İPEK |
| Doç. Dr. Erkmen Tuğrul EPİKMEN |
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur AKKOÇ |
| Prof. Dr. Hamdi AVCI |
| Prof. Dr. Recai TUNCA |
| Prof. Dr. Şule Yurdagül ÖZSOY |
| 1. | Nekropsinin amacı |
| 2. | Postmortal inceleme yapılmasında genel kurallar |
| 3. | Anamnez bilgisi |
| 4. | Ötenazi bilgisi |
| 5. | Nekropside alınması gereken önlemler (nekropsiye hazırlanırken, nekropsi esnasında, nekropsi sonrasında, kadavranın imhasında...) |
| 6. | Postmortal değişiklikler |
| 7. | Lezyon tanımlanması, makroskobik inceleme |
| 8. | Hayvan türlerine göre sistemik nekropsi tekniği |
| 9. | Vücut boşluklarının açılması ve organların çıkarılması |
| 10. | Morfolojik bulguların değerlendirilmesi, tanıya ulaşma ve buna uygun rapor hazırlama |
| 11. | Kadavradan örnek alınması |
| 12. | Laboratuvarlara örnek gönderme |
| 13. | İhbarı mecburi, kayıt altına alınması gereken ve zoonoz hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olmak |
| 14. | Hasta sahipleri, toplum, meslektaşlar ve ilgili makamlarla uygun bir dil kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurmak |
| 15. | Klinik ve müşteri kayıtları ile gerektiğinde meslektaşları tatmin edici ve toplum tarafından anlaşılabilir bir biçimde vaka raporları hazırlamak |
| 16. | Literatür ve sunumları eleştirel bir şekilde gözden geçirebilmek ve değerlendirebilmek |
| 17. | Hayvan bakımı ve veteriner halk sağlığı hizmetlerinin kalitesini artırmak için veteriner hekimliği bilgilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak, bu amaçla mesleki yeteneklerini kullanmak |
| 18. | Kişisel ve mesleki sınırları tanıma ve gerektiğinde nasıl profesyonel danışmanlık, yardım ve destek alınacağını bilmek |
| 19. | Hasta hayvanları güvenli bir şekilde ve hayvanlara saygı göstererek zaptı-raptını yapmak ve veteriner hekimin bu teknikleri gerçekleştirmesine yardımcı olmak |
| 20. | Örnekleri toplamak, saklamak ve taşımak, uygun teşhis testlerini seçmek, test sonuçlarını yorumlamak ve anlamak |
| 21. | Hastanın uygun geçmiş bilgilerinin alınması da dahil olmak üzere, başvuru ve tanı hizmetleriyle açık bir şekilde iletişim kurmak ve işbirliği yapmak |
| 22. | İhbarı mecburi, kayıt altına alınması gereken ve zoonoz hastalıkların şüpheli belirtilerini tanımak ve ilgili makamları bilgilendirmek de dahil olmak üzere uygun önlemleri almak |
| 23. | Şüpheli yan etkiler rapor etmek |
| 1. | Cooper, J.E., Cooper, M.E. (2007) Introduction to Veterinary and Comparative Forensic Medicine, Blackwell Publishing, Oxford, UK. |
| 2. | Berkin, Ş., Alçığır, G. (1999) Nekropsi Yöntem, Medisan Basımevi, Ankara. |
| 3. | Strafuss, A.C. (1988) Necroposy Procedures and Basic Diagnostic Methods for Practicing Veterinarians, Springfield, Illinois, USA. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-6 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-7 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-8 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-9 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-10 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-11 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-12 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-13 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
OÇ-14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||