
| Ders Kodu | : VET211 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 1 |
Hayvan refahı ve hakları konusunda öğrenciyi bilinçlendirmek ve bu konudaki yasal düzenlemeleri öğretmek. Hayvanların ihtiyaçlarına uygun koşullarda bakım yönetim standartlarını öğretmek, etik yaklaşım konusunda gerekli alt yapı bilgilendirmesini sağlamak. Evcil hayvan davranışları ve bu davranışları oluşturan fizyolojik mekanizmalarla ilgili bilgi vermek.
Davranışın tanımı ve davranışla ilgili temel süreçler. Hayvanlarda davranışı düzenleyen hormonlar ve feromonlar. Evcil hayvanlarda beslenme, üreme, sosyal davranışlar. Evcil hayvanlarda davranış problemleri. Hayvan refahı ile ilgili temel kavramlar. Çiftlik hayvanlarında refahın ölçülmesi. Sığır, koyun, at, domuz, tavuk yetiştiriciliğinde refah.
| Prof. Dr. Cengiz ÜNSAL |
| Prof. Dr. Evrim DERELİ FİDAN |
| 1. | Hayvan refahı ile ilgili düzenlenmiş yasa ve yönetmelikleri bilir. |
| 2. | Hayvan refahının önemini kavradığından meslek yaşamında hayvan sahiplerini bu konuda bilgilendirecek donanıma sahip olur. |
| 3. | Hayvan refahının sağlanmasında özellikle entansif üretimde hayvanların doğal ihtiyaçlarına daha uygun barınak ve bakım koşullarının sağlanmasında işletmelere yön verebilir. |
| 4. | Hayvan hakları konusunda karşılaşacakları sorunlara bilinçli şekilde yaklaşır. |
| 5. | Evcil hayvan davranışlarının oluşumundaki fizyolojik mekanizmaları bilir. |
| 6. | Evcil hayvanların sosyal davranışları, üreme davranışları ve gelişim dönemlerinde şekillenen davranışların neler olduğunu bilir. |
| 7. | Davranış problemlerinin neler olduğunu ve bunların fizyolojisini bilir. |
| 8. | Veteriner Hekimliği ile ilgili organizasyon, yönetim ve mevzuat bilgisine sahip olmak. |
| 9. | Hayvan bakımı ve veteriner halk sağlığı hizmetlerinin kalitesini artırmak için Veteriner Hekimliği bilgilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak, bu amaçla mesleki yeteneklerini kullanmak. |
| 10. | Bir hayvanın veya hayvan grubunun fiziksel durumunu, refahı ve beslenme durumunu değerlendirmek ve hasta sahibine yetiştiricilik ve beslenme ilkeleri hakkında tavsiyelerde bulunmak. |
| 1. | Gregory, N.G. (1998) Animal Welfare and Meat Science. (ADU Merkez Kütüphane) |
| 2. | Ferguson, A.F. (2005) Farm Animal Behaviour and Welfare. (ADU Merkez Kütüphane) |
| 3. | Encyclopedia of Animal Rights and Animal Welfare. (ADU Merkez Kütüphane) |
| 4. | Carbona, L. (2004) What Animals Want? (ADU Merkez Kütüphane) |
| 5. | Reece W.O. (2008) Dukes Veteriner Fizyoloji II. Cilt, Onikinci Baskı (Türkçe Çeviri). Ed: Yıldız S. Medipres, Malatya |
| 6. | Cengiz F. (2002). Etholoji. U.Ü. Vet. Fak. Yayınları, Bursa. |
| 7. | Fraser A.F. D.M. Broom (2005) Farm Animal Behaviour and Welfare. CAB International. |
| 8. | Appleby, J.A. Mench. (2004) Poultry Behaviour and Welfare. CAB International. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 25 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | |
OÇ-1 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-2 | 2 | 3 | 1 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-3 | 2 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-8 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-9 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
OÇ-10 | 2 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||