
| Ders Kodu | : EBB351 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlar bilgisine sahip olmak, ölçme de değerlendirme yöntem ve tekniklerini uygulamak, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını geliştirmede ve değerlendirmede yeterli olmak.
Bu derste; Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve ölçme araçlarının özellikleri, geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar), tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, projeler, akran değerlendirme, özdeğerlendirme), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirebilme konularında yetkinlik kazanmaktır.
| Doç. Dr. Mehmet Taha ESER |
| Dr. Öğr. Üyesi Özge BIKMAZ BİLGEN |
| 1. | Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları kavrama |
| 2. | Eğitimde ölçme sonuçlarının taşıması gereken özellikleri kavrama |
| 3. | Ölçme ve değerlendirme tekniklerine (Geleneksel ve tamamlayıcı ) dayalı ölçme ve değerlendirme aracı geliştirme |
| 4. | Ölçme sonuçlarının geçerlik ve güvenirlik değerlerini hesaplama |
| 5. | Test geliştirmede gerekli olan istatistikleri (test ve madde) hesaplama |
| 6. | İnsan davranışlarını (bilişsel, duyuşsal, devinimsel) uygun teknikler ile ölçme |
| 1. | Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. |
| 2. | Tekin, H. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları |
| 3. | Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2010) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotlar. Ankara: Pegem Akademi. |
| 4. | BAYKUL, Yaşar (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. ÖSYM Yayınları, Ankara |
| 5. | Nitko, A. J. & Brookhart, S. M. (2007) Educational Assessment of Students. New Jersey: Pearson |
| 6. | Airasian, P. W. & Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: McGraw- Hill Higher Education. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | |||||
OÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||
OÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
OÇ-5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||||
OÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||