
| Ders Kodu | : SBÖ252 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin, değişimin getireceği bireysel ve toplumsal belirsizliklerle baş edebilmeleri için bazı değerlerle donatılmaları bir zorunluluktur. Bu nedenle beceriler yanında değerler de öğretim programlarında yer almaktadır. Böylece Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda öğrencilere bilgilerin doğrudan aktarılması yerine, bilgi ile birlikte beceri ve değerlerin kazandırılması hedeflenmiştir.
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı; amaç, kapsam, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme olmak üzere dört temel öge üzerine inşa edilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan genel amaçlara, öğrenme alanları çerçevesinde ele alınan kazanımlarla ulaşılması benimsenmiştir. Bu bağlamda, kapsam iki boyutta organize edilmiştir; içerik boyutu ve bilişsel boyut. Kapsamın temelini oluşturan içerik, üç ana alandan oluşmuştur. Bunlar bilgi, beceri ve değerdir. Bu üç alan açısından kazanımlar toplamda yedi öğrenme alanı çerçevesinde organize edilmiştir. Öğrenme alanlarında yer alan kazanımlar bilgi, beceri ve değerleri yansıtacak şekilde düzenlenmiş; değer ifadesinin tutumu da yansıttığı kabul edilmiştir. Bu değerlendirmeler kapsamında programlar karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Yabancı ülkelerin (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin) hayat ve sosyal bilgiler programlarını inceleme. İlköğretimde Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminin amacı, program içeriği, kullanılan yöntem ve teknikler, Ders araç - gereçleri. Taslak bir program hazırlayıp uygulama