Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya Okur Yazarlığı ve Eğitimi
Ders Kodu: SBÖ455
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencilerin televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki iletilere ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Özet İçerik

1-Medya okuryazarlığı, iletişim süreci ve türleri 2-İletişimden kitle iletişime 3-Medya kurumlarının yapısı 4-Medya iletisi oluşturma: kodlama ve kod açma 5-Magazinelleşme olgusu 6-Popüler kültür 7-Ülkelerin medya okuryazarlığı deneyimleri 8-Medya okuryazarlığı kuramları 9-Medya okuryazarlığı ilkeleri 10-Türkiye’de medya okuryazarlığı 11-Örnek olay çözümlemeleri; seyirselleşme ve sansasyonelleşme 12-Örnek olay çözümlemeleri; reklamlar, eğlence, spor, ve gezi

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Medya okuryazarlığının önemini kavrar
2.Kitle iletişim araçlarını tanır.
3.Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar
4.Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5.Medya okuryazarlığında farklı kuram, yaklaşım ve tartışmaları analiz eder.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Öztürk, Cemil ve Otluoğlu, Rahmi. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller, Pegem Akademi Yayınları. Ankara
2.Arvas, Ahmet Sırrı (2004). Mucibince Amel Oluna / Hikâye Tadında Osmanlı, Tarih Düşünce Kitapları. İstanbul.
3.Şeker, Mustafa (2018). Değer Sizseniz Değer Sizsiniz. Babıali Kültür Yayıncılık, İstanbul.
4.Oral, Ertuğrul (2002). Tarihimizden nükteler, Veli Yayınları. İstanbul. -Kaplan, Mehmet.(1995) Hikâye Tahlilleri, Dergah Yayın. İstanbul
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tanışma Ve Medya Okuryazarlığı Ders Bilgilendirme
2. Hafta - Teorik
Görsel ve İşitsel Okuryazarlığa Giriş
3. Hafta - Teorik
Medyanın Sorumlulukları Ve Bilinçli Medya Okuryazarlığı Eğitiminin Önemi
4. Hafta - Teorik
Göstergebilim Ve Gösterge Çözümlemeye Giriş
5. Hafta - Teorik
Medya Okuryazarlığı Tanımı Reklam Afiş Çözümleme
6. Hafta - Teorik
Eleştirel Medya Okuryazarlığı Tarihsel Arka plan Ve İdeoloji
7. Hafta - Teorik
Medya Okuryazarlığı Eğitimi Niçin Gereklidir?
8. Hafta - Teorik
Reklam Ve Reklam Çözümlemeleri
9. Hafta - Teorik
Ara Sınav
10. Hafta - Teorik
Medyanın Görsel Biçimleri Ve Etkileri
11. Hafta - Teorik
Haberleri nasıl okumalı ve değerlendirmeliyiz? Köşe yazıları ve gündemin düzenli takibi nasıl sağlanmalı?
12. Hafta - Teorik
Filmler, diziler ve hayatımızdaki yeri. Film ve dizilerin gerçek hayattaki tam karşılığı ne kadardır? Bilinçli izleyici olmanın gereklilikleri…
13. Hafta - Teorik
Türkiye’de ve Dünya’da sosyal medya kullanımı… Bilinçli bir sosyal medya kullanımı nasıl olmalıdır?
14. Hafta - Teorik
Sosyal, görsel ve yazılı medyanın Türk kültür hayatı ve aile faktörü üzerindeki tesirleri, Vaka Çalışmaları İzleme Ve Tartışma
15. Hafta - Teorik
Sosyal, görsel ve yazılı medyanın Türk kültür hayatı ve aile faktörü üzerindeki tesirleri, Vaka Çalışmaları İzleme Ve Tartışma
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
final
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ödev1088
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
OÇ-2
4
5
OÇ-3
OÇ-4
5
5
5
OÇ-5
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu