Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama
Ders Kodu: SBÖ008
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında sağlamak; yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirmek; dört temel dil becerisini geliştirmek; sanat formlarına saygı göstermek; Sosyal bilgiler eğitimde dramaya dayalı etkinlikler geliştirmektir.

Özet İçerik

Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Elif ALADAĞ
Öğrenme Çıktıları
1.Sanat formlarına saygı gösterir.
2.Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) becerilerini kazanır.
3.Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular.
4.Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir.
5.İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Küçükahmet L; H. Borçbakan; S.S. Karamanoğlu (2001) “İlköğretimde Drama” Ankara
2.Gönen M; S. Şahin; A.İ. Yükselen; E. Tanju; S. A. Celep (2006); “Çocuklar İçin Yaratıcı Drama” EPSİLON YAYINLARI
3.Yılmaz N.; A. Kırkar; M.C. Alibeyolu; B. Kılıçarslan (2008) “İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları” ÇINAR YAYINLARI
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin içeriğini tanıtma ve sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramların ve program yapısının gözden geçirilmesi.
2. Hafta - Teorik
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı ortaya konulur
3. Hafta - Teorik
Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi verilir. Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları gözden geçirilir.
4. Hafta - Teorik
Eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri ve eğitsel drama da özel teknikler, gözden geçirilir
5. Hafta - Teorik
Eğitsel dramanın değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair çağdaş değerlendirme teknikleri tanıtılır.
6. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
7. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
8. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
9. Hafta - Ara Sınav (Vize)
ARASINAV
10. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
11. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
12. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
13. Hafta - Teorik
PROJE SUNUMLARI (Teslimi)
14. Hafta - Teorik
Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
15. Hafta - Teorik
GENEL DEĞERLENDİRME
16. Hafta - Teorik
FİNAL
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Uygulamalı Ders51110
Bireysel Çalışma55130
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
OÇ-2
4
5
OÇ-3
4
5
OÇ-4
4
5
OÇ-5
4
5
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu