Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Ders Kodu: OÖÖ151
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi dönem çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmenlinin özellikleri ve yeterlikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak.

Özet İçerik

Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Gözde İNAL
Öğrenme Çıktıları
1.Öğrenciler okul öncesi eğitimini tanımlar, ilkeleri, önemi ve yararlarını tanımlar
2.Öğrenciler okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır
3.Öğrenciler farklı ülkelerdeki okulöncesi eğitim sistemlerini karşılaştırır
4.Öğrenciler okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar.
5.Öğrenciler okul öncesi öğretmeninin özelliklerini özetler.
6.Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerini sıralar.
7.Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini tartışır.
8.Öğrenciler okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini açıklar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Haktanır, G. (2015). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
2.Sever, S. (2015). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Ankara: PEGEM Akademi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları
2. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları
3. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitime temel olan görüşler
4. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
5. Hafta - Teorik
Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu
6. Hafta - Teorik
Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu
7. Hafta - Teorik
Okul öncesi dönem çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri
8. Hafta - Teorik
Okul öncesi dönem çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Okul öncesi öğretmenlerinin özellikleri ve yeterlikleri
10. Hafta - Teorik
Okul öncesi öğretmenlerinin özellikleri ve yeterlikleri
11. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri
12. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri
13. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
14. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev62330
Okuma50315
Ara Sınav110212
Dönem Sonu Sınavı115217
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
3
2
3
2
3
2
2
3
3
OÇ-2
5
2
3
4
3
5
3
2
3
5
OÇ-3
3
2
3
4
4
5
3
3
3
5
OÇ-4
5
4
4
4
4
5
4
3
3
3
OÇ-5
4
5
2
3
3
2
2
5
3
4
OÇ-6
3
3
2
3
3
2
2
2
2
2
OÇ-7
5
4
4
4
4
4
4
2
3
3
OÇ-8
4
5
4
5
4
3
4
3
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026