
| Ders Kodu | : OÖÖ151 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi dönem çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmenlinin özellikleri ve yeterlikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak.
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
| Prof. Dr. Gözde İNAL |
| 1. | Öğrenciler okul öncesi eğitimini tanımlar, ilkeleri, önemi ve yararlarını tanımlar |
| 2. | Öğrenciler okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır |
| 3. | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okulöncesi eğitim sistemlerini karşılaştırır |
| 4. | Öğrenciler okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar. |
| 5. | Öğrenciler okul öncesi öğretmeninin özelliklerini özetler. |
| 6. | Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerini sıralar. |
| 7. | Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini tartışır. |
| 8. | Öğrenciler okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini açıklar. |
| 1. | Haktanır, G. (2015). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık |
| 2. | Sever, S. (2015). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Ankara: PEGEM Akademi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 6 | 2 | 3 | 30 |
| Okuma | 5 | 0 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 |
OÇ-3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |