Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Gelişim Psikolojisi I
Ders Kodu: PSİ253
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin, döllenmeden ölüme kadar insanın fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenmesini sağlayarak, toplumu oluşturan bireyleri gelişim psikolojisi bakış açısından anlamalarına ve açıklamalar getirebilmelerine yardımcı olmaktır.

Özet İçerik

Gelişim psikolojisi alanının ve konularının tanıtımı; gelişimle ilgili temel sorunlar; gelişimin temel kavramları; gelişim psikolojisinde yöntemler; gelişim kuramları; çocukluk kavramı; döllenme; doğum öncesi gelişim; doğum süreci; bebeklikte gelişim; ilk çocuklukta gelişim; okulöncesi dönemde gelişim; okul çağında gelişim; bilişsel gelişim; okulöncesi dönemde kişilik gelişimi ve sosyal gelişim; okul çağında gelişim; ergenlik döneminde gelişim; yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ele alınmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Ayşe Vildan ACAR BAYRAKTAR
Öğrenme Çıktıları
1.1. Yaşam boyu gelişimle ilgili temel sorunları ve kavramları bilir.
2.2. Gelişim psikolojisi kuramlarına ve yöntemlerine ilişkin genel bir anlayışa sahip olur.
3.3. Döllenmeden ergenliğe kadar gelişimsel dönemleri ve bu dönemlerde gelişim yönlerinde oluşan değişimleri anlar ve açıklar.
4.4. Ergenlikten ölüme kadar gelişim dönemlerinde gelişim yönlerinde oluşan değişimleri bilir ve açıklar.
5.5. Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta görülen gelişimsel sorunlar ve güçlükleri tanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.1. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2001
2.2. B. ONUR. Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, 2011
3.3. A. KULAKSIZOĞLU Ergenlik Psikolojisi, Remzi Kitabevi, 2000
4.4. J. W. SANTROCK. Yaşam Boyu Gelişim, Nobel, 2014
5.5. J.W.SANROCK, Ergenlik, Nobel Yayın Dağıtım, 2013
6.6. J. PIAGET, Çocukta Zihinsel Gelişim, Cem yay., 1999.
7.7. İ. DOĞAN, Akıllı Küçük: Çocuk Kültürü ve Çocuk Hakları Üzerine Sosyo-Kültürel Bir İnceleme, Sistem yay., 2000
8.8. A.YÖRÜKOĞLU, Çocuk Ruh Sağlığı, İş Bankası yay.
9.9. H. YAVUZER, Çocuk Psikolojisi, Altın Kitaplar
10.10. N. POSTMAN, Çocukluğun Yokoluşu, İmge Kitabevi, 1995
11.11. Toplumsal Tarihte Çocuk, Tarih Vakfı Yurt Yay. 1994
12.12.L. STEINBERG, Ergenlik, İmge Kitabevi, 2007.
13.13. M. ESKİN, Ç. DEREBOY, H. HARLAK ve F. DEREBOY, Türkiye’de Gençlik, Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Yayınkları:5, 2012
14.14. K. ERSANLI ve M. KALKAN, Psikolojik, Sosyal ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Pegem Akademik Yayıncılık, 2008.
15.15. B. ONUR, Ergenlik Psikolojisi, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1987.
16.16. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2010
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ALANININ, KONULARININ TANITIMIGELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEMLER
2. Hafta - Teorik
GELİŞİM KURAMLARI, ÇOCUKLUK KAVRAMI
3. Hafta - Teorik
DÖLLENME, GENETİK ETKİLER, DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM, DOĞUM SÜRECİ
4. Hafta - Teorik
BEBEKLİKTE GELİŞİM VE BAĞLANMA
5. Hafta - Teorik
İLK ÇOCUKLUKTA GELİŞİM
6. Hafta - Teorik
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
7. Hafta - Teorik
OKUL ÇAĞINDA GELİŞİM
8. Hafta - Teorik
ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM
9. Hafta - Teorik
ERGENLİKTE OKUL YAŞAMI VE MESLEK SEÇİMİ, ERGRNLİK SOUNLARI
10. Hafta - Teorik
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ, EVRELERİ; YETİŞKİNLİK KURAMLARI
11. Hafta - Teorik
GENÇ YETİŞKİNLİK, OLGUNLUK
12. Hafta - Teorik
YETİŞKİNLİKTE ORTA YILLAR
13. Hafta - Teorik
YAŞLILIK VE ÖLÜM
14. Hafta - Teorik
GENEL DEĞERLENDİRME
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders281156
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
OÇ-1
2
OÇ-2
3
OÇ-3
3
OÇ-4
3
OÇ-5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026