Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Hizmet Pazarlaması
Ders Kodu: ISL311
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu dersin amacı; hizmet kavramı, hizmetlerin temel özellikleri, hizmet yönetimi, hizmet stratejileri, hizmet kalitesi konularında bilgiler vermektir.

Özet İçerik

Hizmetin tanımı ve hizmetlerin karakteristikleri, Hizmetlerde örgüt yapısı, Hizmet pazarlaması planlaması ve hizmet pazarlaması karması (7p), Hizmetlerin tasarımı, Hizmetlerin dağıtımı, tutundurması ve fiyatlaması, Hizmetlerde katılımcılar ve hizmet personelinin yönetimi, Hizmetlerde fiziksel kanıtlar, Hizmetlerde süreç yönetimi, Hizmet karşılayıcılığı ve teknikleri, Hizmetlerde iletişim ve teknikleri, Hizmet kalitesi ve ölçümü, Hizmetler ve ilişki pazarlaması, Hizmetlerde içsel pazarlama, Anlatılan konuların özetlenmesi ve genel değerlendirme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Esma ACAYIP
Öğrenme Çıktıları
1.Hizmet sektörünün özelliklerini ve geleneksel pazarlamadan farklarını açıklar.
2.Hizmet kalitesi, müşteri tatmini ve memnuniyet ilişkisini değerlendirir.
3.7P hizmet pazarlama karmasını stratejik şekilde uygular.
4.Müşteri ilişkileri yönetimini hizmet sektörüne entegre eder.
5.İçsel pazarlama ve çalışan davranışlarının hizmet sürecine etkisini yorumlar.
6.Farklı sektörlerde hizmet pazarlama uygulamalarını vaka analizleriyle inceler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.HAKSEVER, Cengiz; Render, Barry; Russell, Roberta S.; Murdıck, Robert G., Service Management and Operations, Prentice Hall, New Jersey,2000.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin konusu ve amacı ve yöntemi, pazarlama anlayışı, hizmet ve hizmetle ilgili kavramlar, hizmet sektörü
2. Hafta - Teorik
Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci; Tüketici Davranışları
3. Hafta - Teorik
Büyüme ve Rekabet Stratejileri
4. Hafta - Teorik
Bir Ürün Olarak Hizmet
5. Hafta - Teorik
Hizmetlerin Fiyatlandırılması
6. Hafta - Teorik
Dağıtım Kararları
7. Hafta - Teorik
Tutundurma Kararları
8. Hafta - Teorik
Hizmet Pazarlamasında Personel, Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
9. Hafta - Teorik
Hizmet işletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi
10. Hafta - Teorik
Hizmet Kalitesi ve Hizmet Karşılaşması
11. Hafta - Teorik
Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati
12. Hafta - Teorik
Hizmet İşletmelerinde Etkinlik ve Verimlilik
13. Hafta - Teorik
Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay Çalışması
14. Hafta - Teorik
Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay Çalışması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ara Sınav125126
Dönem Sonu Sınavı130131
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
4
3
3
2
1
3
2
2
OÇ-2
4
4
4
3
4
3
2
4
3
3
OÇ-3
4
4
4
3
4
3
2
4
3
3
OÇ-4
4
3
4
3
4
3
2
3
3
3
OÇ-5
4
3
4
3
4
3
2
4
3
3
OÇ-6
4
4
4
4
4
4
2
4
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026