
| Ders Kodu | : ISL315 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Ders, işletme öğrencilerinin üretim süreçlerinde kaliteyi sağlamak ve kontrol etmek amacıyla uygulamada ihtiyaç duyacakları bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Üretim sistemlerinin güvenilirliği müşteri için önemlidir. Tüketicinin kullanımına uygun ürünler ortaya çıkarmak için gerekli şartların hammaddeden son ürüne kadarki süreçte sağlanması için kalitenin her aşamada kontrol edilmesi gerekir. Söz konusu gereklilik için kalite kontrol araçlarının bilinmesi ve uygun yerlerde kullanılması öğrenciye aktarılacaktır. Rekabetin sürdürülebilmesi için kalitenin gerekliliği anlatılacaktır. Ayrıca, toplam kalite uygulamalarının içeriği ve toplam kalite kontrol çabalarının öğrenciye iletilmesi de amaçlanmaktadır. Bu konuda çeşitli yaklaşımlarla öğrencinin farklı görüşlerle ufkunun genişletilmesi ve kalite bilincinin yerleştirilmesi hedeflenmektedir. Kısacası ders, öğrencilerin üretimin gerçekleştirilmesi ve sürekli geliştirilmesi sürecinde kalite kontrolünü her aşamada gerçekleştirmesine yönelik olarak bilmeleri gereken teorik ve kavramsal altyapıyı oluşturur, üretim kararlarının verilmesinde yönetici adaylarını bilgisel olarak donatmayı amaçlar.
Kalite kavramı, Muayene, Güvenilirlik, Toplam kalite yönetimi, Toplam kalite yönetimi araçları, Kalite kontrolü, Kalite kontrol araçları, Kalite kontrolde tolerans limitleri, İstatistiksel deney tasarımı, Kalite fonksiyon yayılımı, Hata türü etkileri ve analizi, Sistemlerin güvenilirlik analizi, Kalite kontrol diyagramı uygulamaları, Kalite kontrolün verimliliğe etkisi.
| Dr. Öğr. Üyesi Esin SAYIN |
| 1. | İşletmenin üretim ve kalite kararları alma problemlerine destek sağlama, |
| 2. | Kalite kontrol alanındaki gelişmelerle ilgili kavramları anlama ve kavrama, |
| 3. | Toplam kalite yönetimi içeriğindeki konuları kavrama, |
| 4. | Kalite kontrol yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme, |
| 5. | Kalite ve verimlilik alanında teorik bilgileri edinme, gerekli tabloları ve hesaplamaları oluşturabilme, |
| 6. | Matematik ve istatistik bilimlerini kalite kontrol alanında uygulayabilme. |
| 1. | KOBU, Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Yayınları. |
| 2. | TEKİN Mahmut, Üretim Yönetimi, Eğitim Yayınları. |
| 3. | DOĞRUER, İ. Mete, Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 1 | 26 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 127 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |