
| Ders Kodu | : REM106 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Farklı mutfak kültürlerini tanımak, ayırt edebilmek ve bu farklılıkların altında yatan sebepleri öğrenmek.
İklim, din, gelenekler, göçler ve savaşların mutfakları yakından nasıl etkilediği üzerinde durulur. Dünyanın bir çok ülkesinin yemek kültürü incelenir.
| Dr. Öğr. Üyesi Elvan KESER |
| 1. | Dünyanın farklı bölgelerindeki yemek kültürleri ile ilgili genel bilgisi vardır. |
| 2. | Yemek kültürünü etkileyen unsurları tanır. |
| 3. | Farklı dinlerde yasak ve serbest olan gıdaları ve yeme biçimlerini tanımlar. |
| 4. | Yeni yemek trendlerini takip eder. |
| 5. | Farklı kültürlerde yemeğe yüklenen değerler ile iligili bilgi sahibidir. |
| 1. | Güvenç, B. 1976. Sosyal Kültürel Değişme, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. |
| 2. | Güvenç, B. 1984. İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi |
| 3. | Güvenç, B. 1997. Kültürün abc’si, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
| 4. | Kudat, A. 2004. Kirvelik, sanal akrabalığın dünü ve bugünü, Ütopya Yayınevi, Ankara. |
| 5. | Frangipane, M. 2002. Yakındoğu’da Devlet’in Doğuşu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları. |
| 6. | Herodot Tarihi, 1991. (çev: Ökmen, M.), Remzi Kitabevi, İstanbul. |
| 9. | Malinowski, B. 2000. Büyü, bilim ve din, Kabalcı, İstanbul. |
| 10. | Malinowski, B. 2003. Yabanıl Toplumda Suç ve Gelenek, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Dönem Ödevi | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 1 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 56 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |