
| Ders Kodu | : GİT434 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin temel amacı, yapay zekânın dijital çağda iletişim kuramlarını ve pratiklerini nasıl dönüştürdüğünü eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir. Öğrenciler, klasik ve çağdaş kuramsal perspektifler aracılığıyla yapay zekâ destekli iletişimin toplumsal, kültürel ve teknolojik boyutlarını analiz edeceklerdir. Ders sonunda öğrencilerin, medya, söylem, temsil, kamusal alan ve iktidar ilişkileri bağlamında yapay zekânın etkilerini değerlendirebilmesi ve bu değerlendirmeleri kuramsal çerçevelerle ilişkilendirebilmesi hedeflenmektedir.
Bu ders, iletişim kuramlarını yapay zekâ teknolojileri bağlamında yeniden değerlendirmeyi amaçlar. Yapay Zekanın medya, kültür, bilgi üretimi ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkileri; Habermas’tan Foucault’ya, Castells’ten Latour’a kadar çeşitli kuramsal perspektifler çerçevesinde ele alınır.