
| Ders Kodu | : İLT101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, iletişim kavramının temel bileşenlerini, iletişim türlerini ve süreçlerini tanıtarak öğrencilerin iletişime dair kavramsal bir çerçeve geliştirmesini sağlamaktır. Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim biçimlerinin tarihsel gelişimi, işleyişi ve bireysel/toplumsal etkileri incelenir. Ders, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal düzeyde etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda temel iletişim modellerini öğrenmek, kişilerarası iletişim ve kitle iletişimi yaklaşımlarını ve temel paradigmalarını anlamaktır.
Bu ders, iletişim alanına yönelik temel kavramları, süreçleri ve yaklaşımları tanıtır. Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim biçimlerinin temel özellikleri ve tarihsel gelişimi ele alınır. Kişilerarası iletişimden kitle iletişimine kadar farklı iletişim türleri kuramsal bir çerçevede incelenir. Ayrıca, iletişim modelleri, paradigmalar, kültürel bağlamda iletişim ve iletişimin birey-toplum ilişkisi üzerindeki etkileri tartışılır. Ders, iletişim disiplinine giriş niteliğinde olup öğrencilerin ilerleyen kuramsal ve uygulamalı derslere hazırlık yapmalarını sağlar.
| Doç. Dr. Eren Ekin ERCAN |
| Doç. Dr. Yelda Özlem KÖLGELİER |
| Dr. Öğr. Üyesi Taner KIZILHAN |
| Arş. Gör. Sumru YILDIRIM |
| 1. | İletişim alanının tarihsel analizini yapabilme |
| 2. | İletişim modellerini öğrenme |
| 3. | İletişim teorilerini tanıma |
| 4. | Kişilerarası, kitle iletişimi ve örgüt iletişiminin dinamiklerini kavrama |
| 5. | Kültürlerarası iletişim biçimlerini öğrenme |
| 1. | Oskay, Ünsal. (1999). İletişimin ABC’si. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. |
| 2. | Alemdar, Korkmaz & Erdoğan, İrfan. (2014). İletişim ve Toplum. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
| 3. | Sever, Erol. (2017). İletişime Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
| 4. | Fiske, John. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev. Süleyman İrvan). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 1 | 31 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 1 | 51 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 124 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |