
| Ders Kodu | : ÖZE101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu derste öğrenciler, engelliliği oluşturan nedenleri ve engelliliğin özellikleri anlarlar, farklı engel gruplarının ayrımına varırlar, özel eğitim yaklaşımlarını kavrarlar.
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime gereksinim duyan çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
| Prof. Dr. Ahmet BİLDİREN |
| 1. | Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilecektir. |
| 2. | Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir. |
| 3. | Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuatı ve getirilerini ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısını tartışabilecektir. |
| 4. | Zihin yetersizliği olan ve otizm spektrum bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 5. | İşitme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 6. | Görme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 7. | Öğrenme güçlüğü olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 8. | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 9. | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 10. | Üstün yetenekli çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir. |
| 1. | Özsoy,Y., Özyürek,M. ve Eripek,S. (2002) Özel eğitime giriş : Özel eğitime muhtaç çocuklar. Ankara: Karatepe Yayınları |
| 2. | Ersoy, Ö. ve Avcı, N. (2000). Özel gereksinimi olan çocuklar ve eğitimleri: Özel eğitim. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. |
| 3. | Ersoy, Ö. (2003). Erken çocukluk döneminde kaynaştırma: Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 0 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-10 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |