
| Ders Kodu | : ÖZE201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğrenciler, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımlar. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapar. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize eder ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirir.
Erken özel eğitimin tanımı, amacı ve önemi, erken eğitime yönelik yasal düzenlemeler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizlik kavramları, özel eğitime gereksinim duyan erken yaştaki çocuklara yönelik ev, kurum ve hem ev hem de kurum merkezli eğitim ortamlarını, 0-6 yaş arası özel eğitime gereksinim duyan çocuklara yönelik uygulamaları, anaokulu sınıf ortamı ve bu ortamlara yönelik çevresel düzenlemelerin yapılmasının önemi, erken çocukluk döneminde gelişim alanlarını değerlendirilmesinde kullanılabilecek araçlarının tanıtılması, erken çocuklukta oyunun önemi ve oyunun öğretim ortamında kullanılması, Türkiye’de erken çocukluk özel eğitimde var olan eğitim programları, Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programın tanıtılması, Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklar ve aileleriyle gerçekleştirilmiş uygulamalara ilişkin videoların analizinin yapılması, erken çocuklukta zihinsel gelişimi, dil gelişimi, fiziksel gelişim, öz-bakım becerileri, sosyal-duygusal gelişim alanları ve bu gelişimsel alanlarını desteklemeye yönelik stratejiler işlenecektir.
| Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Elif ÇORBACI SERİN |
| 1. | Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyini belirlemeye yönelik kontrol listesi geliştirir |
| 2. | Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması durumunda programda uygun uyarlamalar yapar |
| 3. | Erken çocukluk özel eğitimi ile okul öncesi eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır |
| 4. | Erken çocukluk dönemi özel eğitim uzmanlarının rollerini ayırt eder |
| 5. | Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar. |
| 1. | Beaty, J. J., (1996). Preschool Appropriate Practices. Harcourt Brace Collage Publishers |
| 2. | Bredekamp, S., & Copple, C. (1997). Developmentally Appropriate Practice in early Childhood Programs. NAECY |
| 3. | Cook, R. E., Tessier, A., Klein, M. D. (2000). Adapting Early Childhood Curricula for Children in Inclusive Settings. Merill- Prentice-Hall |
| 4. | Gonzales-Mena, J., Eyer, D. W., (2001). Infants, Toddlers, and Caregivers. Mayfield Publishing Company |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 7 | 0 | 2 | 14 |
| Proje | 9 | 0 | 3 | 27 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||||
OÇ-2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | |
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | ||
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 5 | |||||||||||