
| Ders Kodu | : ÖZE305 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Özel gereksinimli bireylere matematik öğretimi için müdahalelerin planlanması ve yürütülmesi sürecine ilişkin yöntem ve tekniklerin öğretmen adaylarına kazandırılması.
Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programım uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yollan; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama.
| Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun SERVİ |
| 1. | Matematikte beceri ve kavramları değerlendirir. |
| 2. | Matematik öğretimi için plan hazırlar. |
| 3. | Basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımlarını açıklar. |
| 4. | Zihin engelli öğrencilere dört işlem becerileri nasıl kazandırılacağını açıklar. |
| 5. | Matematikte hata türleri ve analizlerini açıklar. |
| 6. | İşlevsel matematik becerilerinin öğretimi hakkında bilgi verir. |
| 1. | Baykul, Y. (2009) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. |
| 2. | Aktaş-Arnas,Y. (2002). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana; Nobel Tıp Kitabevi. |
| 3. | Gürsel, O.(2010). Matematik Öğretimi. İlköğretimde Kaynaştırma. (Ed. İ.H.Diken) Pegem Akademi, Ankara, s.444-478. |
| 4. | Olkun, S. ve Uçar, Z. T. (2009). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Maya Akademi Eğitim ve Danışmanlık. |
| 5. | Özdaş, A. (2011) Okulöncesinde Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2228). |
| 6. | Yıkmış, A. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 7 | 0 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | |||||||||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||