Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitimde Materyal Tasarımı
Ders Kodu: ÖZE403
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 2
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Özel eğitimde teknoloji, ortam, materyal kavramlarını tanımlayabilme, özel gereksinimli çocuklar için materyal seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken durumları belirleyebilme, materyal tasarlama ilkelerini göz önünde bulundurarak öğretmen yapımı araçlar yapma becerilerini geliştirme

Özet İçerik

Materyal, araç-gereç, teknoloji terimleri, özel eğitim ortamlarında var olan araçlar, araç seçiminde dikkat edilecek durumlar, özel eğitim alanında geliştirilen düşük ve yüksek teknolojilerin incelenmesi, materyal tasarım ilkeleri, öğretmen yapımı araçlar geliştirme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Elif ÇORBACI SERİN
Öğrenme Çıktıları
1.Özel eğitim teknolojilerine ilişkin terimlerini açıklar.
2.Materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken durumları belirtir.
3.Materyal tasarım ilkelerini açıklar.
4.Yetersizlik türlerinin her birine ilişkin materyal geliştirir.
5.Yetersizlik türlerine göre geliştirilen materyalleri kullanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Prof. Dr. Zeki KAYA, Öğretim TEknolojileri ve Materyal GEliştirme PEGEM A yayıncılık
2.Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın Dağıtım.
3.Ergin, A. (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Özel eğitim teknolojisi için kullanılan kavramlar
2. Hafta - Teorik
Bir özel eğitim sınıfı oluştururken dikkat edilmesi gereken fiziksel düzenlemeler
3. Hafta - Teorik
Bir özel eğitim sınıfı oluştururken dikkat edilmesi gereken fiziksel düzenlemeler
4. Hafta - Teorik
Materyal seçiminde dikkat edilecek durumlar
5. Hafta - Teorik
Özel eğitim ortamlarında var olan materyallerin incelenmesi
6. Hafta - Teorik
Hafif düzeyde zihin yetersizliği olan bireyler için materyal tasarlama
7. Hafta - Teorik
Orta düzeyde zihin yetersizliği olan öğrenciler için materyal tasarlama
8. Hafta - Teorik
Otizmli öğrenciler için materyal tasarlama (ARA SINAV)
9. Hafta - Teorik
Otizmli öğrenciler için materyal tasarlama
10. Hafta - Teorik
İşitme yetersizliği olan öğrenciler için materyal tasarlama
11. Hafta - Teorik
Görme yetersizliği olan öğrenciler için materyal tasarlama
12. Hafta - Teorik
Çoklu yetersizliği olan öğrenciler için materyal geliştirme
13. Hafta - Teorik
Öğrencilerin seçtikleri yetersizlik türüne göre bir çoklu ortam uygulama senaryosu geliştirme
14. Hafta - Teorik
Geliştirilen Senaryoların Eleştirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142142
Uygulamalı Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı111112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
4
3
5
OÇ-2
3
3
5
5
OÇ-3
3
5
5
OÇ-4
3
3
3
5
5
OÇ-5
3
3
3
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026