
| Ders Kodu | : ÖZE403 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Özel eğitimde teknoloji, ortam, materyal kavramlarını tanımlayabilme, özel gereksinimli çocuklar için materyal seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken durumları belirleyebilme, materyal tasarlama ilkelerini göz önünde bulundurarak öğretmen yapımı araçlar yapma becerilerini geliştirme
Materyal, araç-gereç, teknoloji terimleri, özel eğitim ortamlarında var olan araçlar, araç seçiminde dikkat edilecek durumlar, özel eğitim alanında geliştirilen düşük ve yüksek teknolojilerin incelenmesi, materyal tasarım ilkeleri, öğretmen yapımı araçlar geliştirme.
| Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Elif ÇORBACI SERİN |
| 1. | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin terimlerini açıklar. |
| 2. | Materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken durumları belirtir. |
| 3. | Materyal tasarım ilkelerini açıklar. |
| 4. | Yetersizlik türlerinin her birine ilişkin materyal geliştirir. |
| 5. | Yetersizlik türlerine göre geliştirilen materyalleri kullanır. |
| 1. | Prof. Dr. Zeki KAYA, Öğretim TEknolojileri ve Materyal GEliştirme PEGEM A yayıncılık |
| 2. | Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın Dağıtım. |
| 3. | Ergin, A. (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 1 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||||