
| Ders Kodu | : EBB252 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretim teknolojileri ve öğretim materyalleri kullanımının önemi, materyal tasarım ilke ve ögeleri, öğretim materyali seçimi, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgi teknolojilerinin yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamaları.
| Doç. Dr. İbrahim GÖKDAŞ |
| Prof. Dr. Şerife AK |
| 1. | Öğretim teknolojilerinde kullanılan temel kavramları tanımlar |
| 2. | Ders kapsamına uygun olarak öğretim amaçlarını belirleyip analiz eder. |
| 3. | Materyal tasarımlarken görsel tasarım ilkelerinin nasıl uygulanacağını açıklar. |
| 4. | Materyal tasarımlarken görsel tasarım ögelerinin nasıl uygulanacağını açıklar. |
| 5. | Dersin kazanımlarına uygun materyal türünü belirler. |
| 6. | Öğretim materyallerini, materyal değerlendirme ölçütlerine göre analiz eder. |
| 7. | Öğretimde kullanılan güncel teknolojilerin farkında olur. |
| 1. | Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
| 2. | Akgün, Ö. E., Gökdaş, İ. (2024) E-Öğrenmede Sosyo-Psikolojik Değişkenler -Prof. Dr. Deniz DERYAKULU’na Armağan(Editör) Efe Akademi |
| 3. | Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc. |
| 4. | Kabakçı-Yurdakul, Işıl. (2013).Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. |
| 5. | Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık |
| 6. | Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın. |
| 7. | Demirel, Ö. ve Eralp Altun.(2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem –A Yayınları. |
| 8. | Erdem, M., Sarsar, F. (2020), Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625-7880-99-2 |
| 9. | Orham, Ş. F., Kurt, A. A., Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar, (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625- 7228-48-0 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-5 | |||||||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-7 | 5 | 5 | |||||||||||