
| Ders Kodu | : ÖZE209 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
| Öğr. El. Hüseyin Çoşkun KOÇYİĞİT |
| 1. | Türk İşaret Dilinin tanımını yaparak özelliklerini açıklar. |
| 2. | El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, tek ve çift el kullanım, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi, İşareti anlamlandırma özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu, işaret diliyle sözlü dili beraber kullanır. |
| 3. | Selamlaşma hal hatır sorma, karşı tarafı anlama, duygu ve düşünceleri aktarma konusunda gerekli performansı gösterir. |
| 4. | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurabilir. |
| 5. | İşitme engelli bireylerin iletişim gereksinimlerini bilir. |
| 1. | Konuşan Eller - Temel İşaret Dili Murat Atila, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011 |
| 2. | Türk İşaret Dili Sözlüğü, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2015 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 3 | 3 | 2 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | ||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | ||||||||