Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor
Ders Kodu: ÖZE309
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin amacı, özel eğitime gereksinim duyan bireyler için sporun ve fiziksel aktivitelerin önemini ve bu bireylerin gelişimine katkısını anlamasını sağlamaktır.

Özet İçerik

Özel eğitim gereksinimi duyan bireyler için spor ve fiziksel aktivitelerin önemi, aşamaları ve çeşitleri, sporun ve eğitsel oyunları temel yapıları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Şaheser GÜNEŞ
Öğrenme Çıktıları
1.Temel fiziksel eğitim becerilerini bilir
2.Temel fiziksel eğitim becerilerini geliştirecek oyun ve alıştırmaları bilir.
3.Özel eğitim gerektiren bireylerde spor ve oyun aktivitelerini uygular.
4.Özel gereksinimli bireylerin fiziksel gelişimlerini ve spor becerilerini değerlendirebilir.
5.Sınıfta ve okulda fiziksel eğitim ve spor için gerekli öğretimsel uyarlamaları yapar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Winnick, J. P. (2010). Adapted physical education and sport (5th ed.). Champaign, Il: Human Kinetics.
2.Sevimay Özer, D. (2013). Engelliler için beden eğitimi ve spor (4. baskı). Ankara: Nobel Yay.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Fiziksel eğitim ve spor-temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri
3. Hafta - Teorik
Özel eğitimde fiziksel eğitim ve sporun önemi
4. Hafta - Teorik
Özel gereksinimli bireyler için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri
5. Hafta - Teorik
Fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma
6. Hafta - Teorik
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme
7. Hafta - Teorik
Otizmli ve zihin yetersizliğine sahip çocuklarda motorik özellikler ve fiziksel aktivite
8. Hafta - Teorik
Otizmli ve zihin yetersizliğine sahip çocuklarda motorik özellikler ve fiziksel aktivite (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Görme yetersizliğine sahip çocuklarda motorik özellikler ve fiziksel aktivite
10. Hafta - Teorik
İşitme yetersizliğine sahip çocuklarda motorik özellikler ve fiziksel aktivite
11. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocuklar ve fiziksel aktivite
12. Hafta - Teorik
Ortopedik yetersizliğe sahip çocuklarda motorik özellikler ve fiziksel aktivite
13. Hafta - Teorik
Bireyselleştirilmiş eğitim programları
14. Hafta - Teorik
Grup etkinlikleri ve takım sporları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Uygulamalı Ders80216
Ödev4028
Ara Sınav19110
Dönem Sonu Sınavı19110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)72
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
5
5
4
5
5
5
4
4
4
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
4
4
5
5
4
4
4
5
OÇ-3
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
OÇ-4
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026