
| Ders Kodu | : ÖZE309 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, özel eğitime gereksinim duyan bireyler için sporun ve fiziksel aktivitelerin önemini ve bu bireylerin gelişimine katkısını anlamasını sağlamaktır.
Özel eğitim gereksinimi duyan bireyler için spor ve fiziksel aktivitelerin önemi, aşamaları ve çeşitleri, sporun ve eğitsel oyunları temel yapıları.
| Öğr. Gör. Şaheser GÜNEŞ |
| 1. | Temel fiziksel eğitim becerilerini bilir |
| 2. | Temel fiziksel eğitim becerilerini geliştirecek oyun ve alıştırmaları bilir. |
| 3. | Özel eğitim gerektiren bireylerde spor ve oyun aktivitelerini uygular. |
| 4. | Özel gereksinimli bireylerin fiziksel gelişimlerini ve spor becerilerini değerlendirebilir. |
| 5. | Sınıfta ve okulda fiziksel eğitim ve spor için gerekli öğretimsel uyarlamaları yapar. |
| 1. | Winnick, J. P. (2010). Adapted physical education and sport (5th ed.). Champaign, Il: Human Kinetics. |
| 2. | Sevimay Özer, D. (2013). Engelliler için beden eğitimi ve spor (4. baskı). Ankara: Nobel Yay. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 8 | 0 | 2 | 16 |
| Ödev | 4 | 0 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 72 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||