
| Ders Kodu | : ÖZE217 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersi alan öğrenci OSB olan bireylere kazandırılacak temel becerilere yönelik bilgiyi kazanır ve uygular
Otizm spektrum bozukluğu; otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için temel beceriler; otizm spektrum bozukluğunda temel becerilerin öğretimi: eşleme becerilerinin öğretimi, sınıflama becerilerinin öğretimi, temel taklit becerilerinin öğretimi, iki basamaklı taklit becerilerinin öğretimi, temel alıcı dil becerilerinin öğretimi, iki basamaklı alıcı dil becerilerinin öğretimi, ortak dikkat becerilerinin öğretimi, ifade edici dil becerilerinin öğretimi; temel becerilerin öğretiminde yöntem ve teknikler: ayrık denemeli öğretim, temel tepki öğretimi, pekiştirme, ipucu sunma, hata düzeltme.
| Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun SERVİ |
| 1. | Yoğun Davranışsal Eğitimi (YDE) ve tarihçesini açıklayabilecektir. |
| 2. | Yoğun Davranışsal Eğitim ile ilgili yapılan çalışmaları, yararlarını ve sınırlılıklarını betimleyebilecektir. |
| 3. | Yoğun Davranışsal Eğitime ilişkin temel kavramları betimleyebilecektir. |
| 4. | Yoğun Davranışsal Eğitimin ev ve merkez uygulamalarını açıklayabilecektir. |
| 5. | OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı) uygulamasını açıklayabilecektir. |
| 6. | OÇİDEP’e göre temel eşleme ve sınıflama becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklayabilecektir. |
| 7. | OÇİDEP’e göre temel taklit becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklayabilecektir. |
| 8. | OÇİDEP’e göre alıcı dil ve oyun becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklayabilecektir. |
| 1. | Kırcaali-İftar, G. (2007). Otizm Spektrum Bozukluğu. İstanbul:Daktylos. |
| 2. | Kırcaali-İftar, G. Ve Tekin-İftar, E. (2012). Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri. E. Tekin-İftar (Editör). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri (s.239-265). Ankara: Vize Yayıncılık. |
| 3. | Lovaas, O.I. (2003). Teaching individuals with developmantal delays: Basiz intervention techniques. Texas: Pro-Ed. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 6 | 3 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 1 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |