Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
İşitme Yetersizliği ve Dil
Ders Kodu: ÖZE319
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi hususlarında uygulama düzeyinde beceri kazandırma. İşitme kaybı tipleri ve işitme cihazları hususunda bilgi kazandırmak.

Özet İçerik

İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi, işitme kaybı tipleri ve işitme cihazları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Elif ÇORBACI SERİN
Öğrenme Çıktıları
1.İşitme sorunlarının değerlendirilmesi hakkında bilgilendirme yapabilir.
2.İşitme sorunlarının olan öğrencilerin sınıf ortamlarının nasıl düzenleneceğini ifade edebilir
3.İşitme sorunlarının olan öğrencilere erken dönem okuma yazma eğitimi uygulamalarını açıklayabilir.
4.İşitme yetersizliği olan bireylerin dil özelliklerini bilir.
5.İşitme yetersizliği olan bireylerin aileleriyle çalışır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tüfekçioğlu, U. (2006), İşitme, konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Anadolu üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İşitme kaybının işitme fonksiyonu üzerindeki etkileri
2. Hafta - Teorik
İşitme kaybının işitme fonksiyonu üzerindeki etkileri
3. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocukların oyun özellikleri
4. Hafta - Teorik
Çocuklarda işitme sorununun değerlendirilmesi
5. Hafta - Teorik
İşitme sorunlu çocukların ailelerinin eğitimi
6. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocuklar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi
7. Hafta - Teorik
İşitme cihazları
8. Hafta - Teorik
İşitme cihazları (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocuklarda erken dil gelişimi
10. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocuklar için bireysel ve grup eğitimi
11. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocuklar için erken dönem okuma yazma eğitimi
12. Hafta - Teorik
İşitme engelli çocuklar içi eğitici etkinlikler
13. Hafta - Teorik
Çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları ve öğrenmeye etkileri
14. Hafta - Teorik
Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ödev60318
Ara Sınav19110
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
4
4
4
3
OÇ-2
3
3
4
3
3
OÇ-3
4
5
5
5
4
4
3
3
OÇ-4
4
3
OÇ-5
3
3
3
3
4
4
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026