
| Ders Kodu | : ÖZE319 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi hususlarında uygulama düzeyinde beceri kazandırma. İşitme kaybı tipleri ve işitme cihazları hususunda bilgi kazandırmak.
İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi, işitme kaybı tipleri ve işitme cihazları.
| Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Elif ÇORBACI SERİN |
| 1. | İşitme sorunlarının değerlendirilmesi hakkında bilgilendirme yapabilir. |
| 2. | İşitme sorunlarının olan öğrencilerin sınıf ortamlarının nasıl düzenleneceğini ifade edebilir |
| 3. | İşitme sorunlarının olan öğrencilere erken dönem okuma yazma eğitimi uygulamalarını açıklayabilir. |
| 4. | İşitme yetersizliği olan bireylerin dil özelliklerini bilir. |
| 5. | İşitme yetersizliği olan bireylerin aileleriyle çalışır. |
| 1. | Tüfekçioğlu, U. (2006), İşitme, konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Anadolu üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 6 | 0 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||
OÇ-4 | 4 | 3 | |||||||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||