| 1. | Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlama, savunma ve uygulama. |
| 2. | Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgiye sahip olma. |
| 3. | Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
| 4. | Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygulama. |
| 5. | Öğrenci gereksinimlerine uygun materyal geliştirme. |
| 6. | Öğrenmenin her aşaması için öğretim tekniklerini uygulama ve değerlendirme. |
| 7. | Problem davranışlara yönelik önleyici ve sonlandırıcı çözümler geliştirme. |
| 8. | Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanma ve sonuçlarını yorumlama. |
| 9. | Geliştirdiği çözümleri destekleyecek bilimsel veriler elde etmeye çalışma. |
| 10. | Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapma. |
| 11. | Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için geçiş planlarını geliştirme ve uygulama. |
| 12. | Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirme. |
| 13. | Özel eğitim uygulamalarında teknolojiyi kullanma. |