
| Ders Kodu | : BDB421 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğrenci, modern pazarlama kavramı içerisinde sosyal medyanın tarihçesi, yeri ve önemini kavrayacak; sosyal medya ile geleneksel medya ilişkisi ile ayırıcı özelliklerini bilecek; sosyal medya mecraları ve bu mecralarda hizmet verme şekillerini öğrenecek; sosyal medya pazarlamasının avantaj ve dezavantajları ile sosyal medya pazarlamasında yeni kavramları öğrenecek; sosyal medya pazarlamasına reklam yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. Akabinde hizmet ve hizmet kalitesi kavramlarını öğrenecek; hizmet sektörü ve hizmet pazarlamasının ilişkisini kavrayacak; hizmet ürünleri gruplarını ve özelliklerini sınıflandırabilecek, hizmet pazarlaması karması (hizmet ürünü, fiyatlandırma, dağıtım, pazarlama iletişimi, katılımcılar, süreçler, fiziksel kanıtlar) elemanlarını bilecek; hizmet kalitesi, hizmet telafi kalitesi ve hizmet telafisi paradoksu kavramlarını öğrenecek ve bu kavramların müşteri tatmini, güveni ve sadakati oluşturmadaki etkisini anlayacaktır.
Sosyal medyanın diğer medya mecralarından farkını kavrayarak sosyal medyaya yürütülen pazarlama faaliyetlerini anlama; sosyal medyanın pazarlama sürecine katkı yaratacak bir araç olarak kullanılabilmesi; hizmet pazarlanması boyutunda hizmetin farklılıklarını anlayarak, hizmet kalitesinin tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğinin öğrenilmesi; uzun vadeli müşteri değeri kavramı açısından hizmet sunmada kalitenin önemini kavrayabilmesi.
| Öğr. Gör. Şinasi YAYLAGÜL |
| 1. | Öğrenciler geleneksel medya ile sosyal medya ayrımını yapabilir. |
| 2. | Öğrenciler mevcut ve gelişmesi olası sosyal medya platformlarında pazarlama faaliyetlerini yürütür. |
| 3. | Öğrenciler hizmet ve hizmet pazarlaması kavramlarını tanımlayabilir. |
| 4. | Öğrenciler hizmet kalitesi ve hizmet pazarlaması kavramlarının uzun vadeli müşteri değeri yaratma konusunda önemini anlar. |
| 5. | Öğrenciler sağlık işletmelerinde hizmet kalitesini sağlayabilir |
| 6. | Öğrenciler sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini yürütebilir. |
| 1. | Öğretim Elemanı Ders Notları |
| 2. | Sosyal Medyaya Giriş Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| 3. | Sosyal Medya Platformları Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| 4. | Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kitabı, Optimist Yayınları |
| 5. | Sosyal Medya Stratejisi Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık |
| 6. | Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kitabı, Medya Akademi yayınları |
| 7. | Hizmet Pazarlaması Kitabı, Atatürk Üniversitesi Yayınları |
| 8. | Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri Kitabı, Beta Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Okuma | 10 | 2 | 0 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 99 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
OÇ-2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
OÇ-3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||||||
OÇ-4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||