
| Ders Kodu | : ECO201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğrencilerin rasyonel bireylerden oluşan bir toplumda fiyat mekanizmasını oluşturacak talep, arz ve piyasa kavramlarının temellerini öğrenmesini sağlamaktır.
Talep Teorisi, Kardinal ve Ordinal Fayda, Tüketici Fazlası, Gelir ve İkame Etkileri ve Slutsky Denklemi, Üretim Teorisi, Maliyet Teorisi, Tam Rekabet Piyasası, Monopol, Fiyat Farklılaştırması…
| Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARMUTCUOĞLU TEKİN |
| 1. | İktisadi birimlerin karşı karşıya oldukları iktisadi sorunları sıralar. |
| 2. | Kıt kaynaklara sahip iktisadi birimlerin nasıl karar verdiklerini ve sahip oldukları kaynakları nasıl optimize ettiklerini tanımlar. |
| 3. | Arz ve talep mekanizmasını analiz eder; bireylere, firmalara ve piyasalara uygular. |
| 4. | Marjinal analizi optimal seçimleri yapmak için kullanır. |
| 5. | Değişik piyasa yapılarının farklı özelliklerini tanımlar. |
| 1. | A. KOUTSOYIANNIS, Modern Mikro İktisat, Çev. Muzaffer Sarımeşeli, Birinci Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi, 1997. |
| 2. | Jonathan HAMILTON – Valerie Y. SUSLOW, Study Guide for Microeconomics, 7th Edition, Prentice Hall, UK, 2008. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 1 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||