
| Ders Kodu | : İSÖ525 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Gerçekçi Türkçe eğitimi üzerinde yazılanların değerlendirilerek, gerçekçi Türkçe eğitimi formatında öğrenme modellerinin hazırlanması temel amaçlar içerisindedir.
Yeni Türkçe programının değerlendirilmesi. Yeni Türkçe programının dayandığı felsefe, programın vizyonu, misyonu, geleneksel anlayıştan farklı olan yanları. Bilgi çağında okuryazarlık ve önemi. Bilgi çağı okuryazarının nitelikleri. Okuma yaklaşımları. Okuma yazmaya hazır oluşluk. Okuma ve anlama. Okuduğunu anlama nedir? Anlama beyinde nasıl gerçekleşir? Okuduğunu anlama türleri. Okuma yazma yöntemleri. Ses temelli cümle yönteminin faydaları. Metin işlemenin değerlendirilmesi. Metinler arası okuma. Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılacak soru türleri. Basit anlama soruları. Derinlemesine anlama soruları. Okuma yazmanın değerlendirilmesi. Dinleme ve konuşma. Etkili dinleme ve konuşma. Etkili dinleme ve konuşmayı geliştirme stratejileri. Görsel okuma ve görsel sunu.