
| Ders Kodu | : İSÖ568 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Dersin temel amacı değer eğitimi ve öğrenme sürecindeki önemini kavratmaktır.
Değerler, değerler eğitimi ve karakter eğitimine ilişkin temel kavramlar, Değerler eğitiminin önemi, Değerler eğitiminin tarihi, felsefi ve psikolojik temelleri, Değerler eğitiminde okulun ahlaki iklimi, Değerler eğitiminde öğretmen ve ebeveynlerin rolü, Değer eğitimi için öğretmen eğitimi, Değerler ve vatandaşlık eğitimi, Dünyada değerler eğitimi Eğitim programları aracılığıyla değerlerin geliştirilmesi konuları ele alınacaktır.
| Prof. Dr. Soner ALADAĞ |
| 1. | Değerler eğitimine ilişkin kavramları açıklar. |
| 2. | Değerler eğitimindeki yaklaşımları bilir. |
| 3. | Değerler eğitimini etkileyen faktörleri belirler. |
| 4. | Değerler eğitimine ilişkin kavramları açıklar. |
| 5. | Değerler eğitimindeki yaklaşımları bilir. |
| 1. | Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches, |
| 2. | Harmin, M., Kırschenbaum, H., ve Sımon; S, B. (1973). Clarifying values through subject matter: Applications for the classroom, |
| 3. | Veugelers, W.(2000). Different ways of teaching values. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Dönem Ödevi | 3 | 12 | 2 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 2 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
OÇ-2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
OÇ-3 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||