Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
Ders Kodu: İSÖ568
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Dersin temel amacı değer eğitimi ve öğrenme sürecindeki önemini kavratmaktır.

Özet İçerik

Değerler, değerler eğitimi ve karakter eğitimine ilişkin temel kavramlar, Değerler eğitiminin önemi, Değerler eğitiminin tarihi, felsefi ve psikolojik temelleri, Değerler eğitiminde okulun ahlaki iklimi, Değerler eğitiminde öğretmen ve ebeveynlerin rolü, Değer eğitimi için öğretmen eğitimi, Değerler ve vatandaşlık eğitimi, Dünyada değerler eğitimi Eğitim programları aracılığıyla değerlerin geliştirilmesi konuları ele alınacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Soner ALADAĞ
Öğrenme Çıktıları
1.Değerler eğitimine ilişkin kavramları açıklar.
2.Değerler eğitimindeki yaklaşımları bilir.
3.Değerler eğitimini etkileyen faktörleri belirler.
4.Değerler eğitimine ilişkin kavramları açıklar.
5.Değerler eğitimindeki yaklaşımları bilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
2.Harmin, M., Kırschenbaum, H., ve Sımon; S, B. (1973). Clarifying values through subject matter: Applications for the classroom,
3.Veugelers, W.(2000). Different ways of teaching values.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Değer kavramı
1. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
2. Hafta - Teorik
Değer kavramı ve değerlerin eğitim sürecindeki yeri ve önemi
2. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
3. Hafta - Teorik
Değerlerin sınıflandırılması
3. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
4. Hafta - Teorik
Değerler eğitimi
4. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
5. Hafta - Teorik
Değerler Eğitiminde Yaklaşımlar
5. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
6. Hafta - Teorik
Ahlaki ikilem yaklaşımı
6. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
7. Hafta - Teorik
Değerleri belirginleştirme yaklaşımı
7. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
8. Hafta - Teorik
Değer analizi yaklaşımı (Ara Sınav)
8. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
9. Hafta - Teorik
Davranış öğrenme yaklaşımı
9. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
10. Hafta - Teorik
Örtük Program
10. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
11. Hafta - Teorik
İlköğretim müfredatında değerler ve değerler eğitimi
11. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
12. Hafta - Teorik
Değerler eğitimine ilişkin yurtiçinde yapılmış çalışmalar
12. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
13. Hafta - Teorik
Değerler eğitimine ilişkin yurtdışında yapılmış çalışmalar
13. Hafta - Ön Hazırlık
Superka, d. P., Ahrens, c., Hedstrom, j. E., Ford, l. J. & Johnson, p. L. (1976). Values education sourcebook: conceptual approaches,
14. Hafta - Teorik
Dersin genel değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Dönem Ödevi312242
Okuma140228
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı1628
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
2
3
2
1
OÇ-2
2
2
3
2
OÇ-3
3
2
2
2
OÇ-4
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026