
| Ders Kodu | : İSÖ566 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : N/A |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
1.Nitel araştırma terimi tanımlar ve onu diğer terimlerle karşılaştırır. 2. Nitel araştırma altında yatan bazı varsayımları açıklar. Bu varsayımları nicel varsayımlarla karşılaştırır. 3. Çeşitli nitel araştırma yöntemlerini seçer ve açıklar. 4. Temel olarak nitel araştırma yöntemleri kullanabilir. 5. Nitel araştırmalardaki yaygın problemleri açıklar. 6. Nitel araştırmaların yürütülmesinde etik sorunları açıklar 7. Nitel analiz ve raporlama ile ilgili konuları açıklar.
Niteliksel çalışmaların tasarımı deneysel çalışmaların tasarımından oldukça farklıdır. Araştırmacı nitel bir çalışma yürüterek, tasarımları ve yöntemleri sürekli iyileştirir. İyi tasarlanmış araştırma yapmak için kolay değildir. Nitel araştırma genellikle tasarım, veri toplama, analiz ve raporlaştırma için nicel çalışmalara göre oldukça fazla zaman gerektirir. Nitel araştırmacılar, yöntemleri sadece araştırma sorularına göre seçmezler aynı zamanda toplanan veri türleri ve çalışmanın altında yatan felsefi yaklaşıma dayalı olarak da seçilir.
| Prof. Dr. Esin ACAR YÜREKLİ |
| 1. | Pozitivizm ve pozitivizme karşıt varsayımları tanımlar. |
| 2. | Nitel araştırma yöntemlerinin temel kavramlarını açıklar. |
| 3. | Nitel araştırma yaklaşımının basit aşamalarını açıklar. |
| 4. | Nitel bir araştırmada veri analizini kavrar. |
| 5. | Nitel araştırma önerisi oluşturur. |
| 6. | Tezlerinde nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya istekli olur. |
| 1. | Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2006). Qualitative research in education: An introduction to theory and methods. Allyn & Bacon. |
| 2. | Cohen, L., & Manion, L. (2000). Research methods in education. Routledge. p. 254. (5th edition). |
| 3. | O'Donoghue, T., Punch K. (2003). Qualitative Educational Research in Action: Doing and Reflecting. Routledge. |
| 4. | Denzin, N. (2006). Sociological Methods: A Sourcebook. Aldine Transaction. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 7 | 0 | 5 | 35 |
| Okuma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 124 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | ||||||||||||
OÇ-2 | 3 | ||||||||||||
OÇ-3 | 5 | ||||||||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
OÇ-6 | |||||||||||||