Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Matematik Derslerinde Sınıf Tartışmaları
Ders Kodu: İSÖ511
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Öğrencilerin Öğrenmesine Yardımcı Olmak için Matematik Konuşmasını Kullanma

Özet İçerik

Bireylerin, gelişim basamaklarını ve kişilik gelişimlerini tamamlamaları sürecinin önemli aktörlerinden biri olan eğitim öğretim hayatı da, kişilerin içinde bulunduğu çok önemli söylem ortamlarını oluşturur. Öğrencilerin sosyal gelişimi ve akademik başarılarını yakından ilgilendiren sınıf içi söylem ortamları, hem öğrencilerin kendi aralarındaki, hem de öğretmen ile aralarındaki söylem çeşitliliği ile oluşur. Burada öğretmenin oluşturduğu söylem ortamları, öğrencinin öğrenme yetisine ve tutumuna etkisi bakımında daha fazla önem arz etmektedir. Sınıf yönetimi konusundaki yeterlilikler sınıf içi söylem ortamının kalitesini belirleyen bir unsurdur. Bu konuda doğru uygulama becerisine sahip eğitmen ve öğretmenlerin olumlu bir söylem ortamı oluşturması da daha yüksek bir ihtimaldir. Söylemlerin ifadesi sırasında kurulan göz teması, beden dili ve ses tonu gibi iletişim tekniklerinin doğru kullanılmasının yanında her öğrencinin kişisel farklarının gözetilmesi, olumlu söylem ortamının oluşturulması için gereken birincil adımdır. Bunun başarılı bir şekilde gerçekleşmesi ile öğrencinin kendini güvende hissetmesi sağlanmış olacaktır ki bu da olumlu söylem ortamının oluşabilmesindeki ikinci önemli kuraldır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Galip GENÇ
Öğrenme Çıktıları
1.Bu dersin sonunda öğrenciler, matematik derslerinde sınıf içi olumlu söylem ortamlarını oluşturacaklardır.
2.Bu dersin sonunda öğrenciler öğrenci- öğretmen etkileşimini etkili kullanacaklardır.
3.Bu dersin sonunda öğrenciler verimli konuşma hareketlerini uygulayacaklardır.
4.Bu dersin sonunda öğrenciler etkili bir sınıf ortamı oluşturacaklardır.
5.Bu dersin sonunda öğrenciler sınıf içindeki söylemleri etkileri yöneteceklerdir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Chapin, S. H. O’Connor, C. and Anderson, N.C. (2009) Classroom discussions: using math talk to help students learn, Grades K-6, Second Edition.
2.Büyükalan, S. (2007). Soru sorma sanatı, Nobel yayın: Ankara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Matematik Sınıflarında Konuşma
2. Hafta - Teorik
Sınıf Konuşmalarının Araçları
3. Hafta - Teorik
Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi
4. Hafta - Teorik
Konuşma hareketleri (Yeniden Seslendirme)
5. Hafta - Teorik
Konuşma hareketleri (Başkalarının Muhakemelerini Yeniden İfade Etmeleri İçin Öğrencilere Soru Sorma) (Onların Muhakemelerini Başka Birisi Gibi Cevaplamak İçin Öğrencilere Soru Sorma)
6. Hafta - Teorik
Konuşma hareketleri (Daha Fazla Katılım İçin Soru Sormak)
7. Hafta - Teorik
Konuşma hareketleri (Bekleme Süresini Kullanma)
8. Hafta - Teorik & Uygulama
Soru Sorma Sanatı (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Tartışmalara İtmek İçin Öğrenci Düşüncelerini Kullanma
10. Hafta - Teorik
Destekleyici Bir Çevre Oluşturma
11. Hafta - Teorik
Söylemi Yönetme
12. Hafta - Teorik
Matematiksel Söylem Ortamının Örnek Uygulaması
13. Hafta - Teorik
Matematiksel Söylem Ortamının Örnek Uygulaması ve Değerlendirilmesi
14. Hafta - Teorik
Matematiksel Söylem Ortamının Örnek Uygulaması ve geliştirlmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ödev4%50
Dönem Ödevi1%50
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev55340
Dönem Ödevi1538
Bireysel Çalışma101120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
5
OÇ-2
5
5
5
4
4
5
4
5
4
OÇ-3
4
4
5
5
4
4
5
5
4
OÇ-4
5
5
4
5
4
4
OÇ-5
5
4
5
3
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026