
| Ders Kodu | : İSÖ511 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğrencilerin Öğrenmesine Yardımcı Olmak için Matematik Konuşmasını Kullanma
Bireylerin, gelişim basamaklarını ve kişilik gelişimlerini tamamlamaları sürecinin önemli aktörlerinden biri olan eğitim öğretim hayatı da, kişilerin içinde bulunduğu çok önemli söylem ortamlarını oluşturur. Öğrencilerin sosyal gelişimi ve akademik başarılarını yakından ilgilendiren sınıf içi söylem ortamları, hem öğrencilerin kendi aralarındaki, hem de öğretmen ile aralarındaki söylem çeşitliliği ile oluşur. Burada öğretmenin oluşturduğu söylem ortamları, öğrencinin öğrenme yetisine ve tutumuna etkisi bakımında daha fazla önem arz etmektedir. Sınıf yönetimi konusundaki yeterlilikler sınıf içi söylem ortamının kalitesini belirleyen bir unsurdur. Bu konuda doğru uygulama becerisine sahip eğitmen ve öğretmenlerin olumlu bir söylem ortamı oluşturması da daha yüksek bir ihtimaldir. Söylemlerin ifadesi sırasında kurulan göz teması, beden dili ve ses tonu gibi iletişim tekniklerinin doğru kullanılmasının yanında her öğrencinin kişisel farklarının gözetilmesi, olumlu söylem ortamının oluşturulması için gereken birincil adımdır. Bunun başarılı bir şekilde gerçekleşmesi ile öğrencinin kendini güvende hissetmesi sağlanmış olacaktır ki bu da olumlu söylem ortamının oluşabilmesindeki ikinci önemli kuraldır.
| Dr. Öğr. Üyesi Galip GENÇ |
| 1. | Bu dersin sonunda öğrenciler, matematik derslerinde sınıf içi olumlu söylem ortamlarını oluşturacaklardır. |
| 2. | Bu dersin sonunda öğrenciler öğrenci- öğretmen etkileşimini etkili kullanacaklardır. |
| 3. | Bu dersin sonunda öğrenciler verimli konuşma hareketlerini uygulayacaklardır. |
| 4. | Bu dersin sonunda öğrenciler etkili bir sınıf ortamı oluşturacaklardır. |
| 5. | Bu dersin sonunda öğrenciler sınıf içindeki söylemleri etkileri yöneteceklerdir. |
| 1. | Chapin, S. H. O’Connor, C. and Anderson, N.C. (2009) Classroom discussions: using math talk to help students learn, Grades K-6, Second Edition. |
| 2. | Büyükalan, S. (2007). Soru sorma sanatı, Nobel yayın: Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ödev | 4 | %50 |
| Dönem Ödevi | 1 | %50 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 5 | 5 | 3 | 40 |
| Dönem Ödevi | 1 | 5 | 3 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 1 | 20 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 124 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||