
| Ders Kodu | : İSÖ521 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders, son yıllarda ilkokul öğretim programlarında da yer almaya başlayan mühendislik uygulamalarını da içeren fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bir araya getirilip bütünleştirilmesi ile oluşturulan STEM eğitimi yaklaşımının kuramsal ve uygulama boyutlarını yüksek lisans öğrencilerine öğretmeyi hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, öğrenciler STEM eğitimi üzerine yapılan eğitim araştırmalarının teorik, kuramsal, metodolojik altyapılarını ve araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından inceleyecek, ve araştırma önerileri geliştirip, uygulama yapacaklardır.
Ders kapsamında öğrencilere STEM eğitiminin temelleri hakkında bilgi vermek, STEM eğitimi araştırmalarına eleştirel bakış açısı geliştirmeye yardımcı olmak, STEM eğitiminin fen bilimleri ve matematik programındaki yerini incelemek, STEM eğitimine yönelik araştırma planlamalarına yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Arzu TANIŞ ÖZÇELİK |
| 1. | Öğrenciler derste okunacak bilimsel makaleler ile STEM eğitiminin ortaya çıkışını ve bu yöndeki araştırmalara temel oluşturan teorik yaklaşımları öğrenirler. |
| 2. | Öğrenciler STEM eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslar arası araştırmaları teorik yaklaşımları, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından inceleyerek alan araştırmasına yönelik eleştirel bakış açısı geliştirirler. |
| 3. | Mevcut ilkokul fen bilimleri, ilkokul hayat bilgisi, ilkokul matematik eğitimi ders programlarını STEM uygulamaları açısından inceleyerek STEM eğitimine uygun içerik geliştirebilirler. |
| 4. | Fen bilimleri dersi ile ilkokul programındaki diğer dersleri entegre ederek ders planı hazırlayabilirler. |
| 5. | STEM eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası araştırmaları takip ederek bu yönde araştırma planlayabilirler. |
| 1. | Akgündüz, D. (2018). Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada STEM eğitimi. |
| 2. | Ozcan, H. (2021). STEM Eğitimi Uygulamaları 1 - Örnek Ders Planlari. Pusula Yayıncılık |
| 3. | Cepni, S. (2022). Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık |
| 4. | Çorlu , S. Calli, E. (2017). Stem Kuram ve Uygulamaları. Pusula Yayıncılık |
| 5. | Alanyazından makaleler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %15 |
| Ödev | 5 | %15 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 5 | 2 | 2 | 20 |
| Dönem Ödevi | 1 | 4 | 2 | 6 |
| PDÖ Raporu | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Okuma | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 2 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | ||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | ||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||