
| Ders Kodu | : İSÖ529 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders öğrencilere aşağıda belirtilen Lisansüstü Niteliklerini geliştirme fırsatı sağlayacaktır: • Derin disiplin bilgisi ve entelektüel genişlik • Yaratıcı ve eleştirel düşünme ve problem çözme • Ekip çalışması ve iletişim becerileri • Profesyonellik ve liderliğe hazır olma • Kültürlerarası ve etik yeterlilik • Dijital yetenekler • Kişisel farkındalık ve duygusal zekâ
Öğrenme eğitimin merkezidir. Sinirbilim araştırmalarının öğrenme anlayışımız üzerinde giderek artan bir etkisi vardır. Nörobilim insanların beyinlerini inceleyerek hafızalarını, konuşmalarını ve dillerini, düşünme ve akıl yürütmelerini, okumalarını ve matematik öğrenmelerini destekleyen karmaşık süreçleri incelemektedir. Ders, eğitimciler olarak kendi deneyimlerimiz, bilişsel psikolojiden çeşitli bakış açıları ve sinirbilimsel bulgular arasındaki bağlantıları araştırmalarını ortaya koymaktadır. Ayrıca, nörobilimsel bulguların eğitim uygulamalarına fazlaca yansıtıldığı çeşitli 'nöromitlere' de değinmektedir.
| Prof. Dr. Esin ACAR YÜREKLİ |
| 1. | Sinirbilim, bilişsel psikoloji ve eğitim arasındaki bağlantıları ortaya çıkarır |
| 2. | Bilişsel sinirbilim bilgisini sınıf uygulamalarına, okul yapılarına vb. uygular |
| 3. | Periferik ve merkezi sinir sistemlerinin nasıl çalıştığını ve bunun öğrenme ve eyleme ilişkin etkilerini tartışır |
| 4. | Duygunun öğrenmeyi nasıl etkileyebileceğine dair bir bakış açısı sunar |
| 5. | Sinirbilimin cinsiyet ve çocukların eğitimi hakkındaki eğitimsel tartışmalara nasıl katkıda bulunabileceğini belirler |
| 6. | Sinirbilimsel bulgulara dayandığı iddia edilen eğitim müdahalelerinin geçerliliğini ve kullanışlılığını analiz eder |
| 7. | Beyin gelişimini ve etkililiğini etkileyebilecek faktörleri belirler |
| 8. | Nörobilimsel araştırmalarla ilgili etik sorunları tartışır |
| 9. | Belirli bir dizi nörobilimsel bulgu ile eğitim uygulamaları arasındaki ilişkiyi belirler, derinlemesine araştırıp sunabilir |
| 10. | Görevlendirilen bir bilişsel psikoloğun öğrenme teorisini özetler ve diğerlerinin farklı teorilerinin farkında olur |
| 1. | The Battle for Your Brain. Defending the Right to Think Freely in the Age of Neurotechnology. Nita A. Farahany / St. Martin's Press, 2023 / ISBN 9781250272966 |
| 2. | Hardiman, M., Rinne, L., Gregory, E. et al. Neuroethics, Neuroeducation, and Classroom Teaching: Where the Brain Sciences Meet Pedagogy. Neuroethics 5, 135–143 (2012). https://doi.org/10.1007/s12152-011-9116-6 |
| 3. | Hardiman, M. 2003. Connecting brain research with effective teaching: The Brain-Targeted Teaching Model. Landham: Scarecrow. |
| 4. | Hardiman, M., and M. Denckla. 2010. The science of education: Informing teaching and learning through the brain sciences. In Cerebrum, ed. D. Gordon, 3–11. New York: Dana. |
| 5. | Hardiman, M. 2003. Connecting brain research with effective teaching: The Brain-Targeted Teaching Model. Landham: Scarecrow. |
| 6. | Dubinsky, J.M. 2010. Neuroscience education for prekindergarten -12 teachers. The Journal of Neuroscience 30(4): 8057–8060. |
| 7. | Weisberg, D.S., F.C. Keil, J. Goodstein, E. Rawson, and J.R. Gray. 2008. The seductive allure of neuroscience explanations. Journal of Cognitive Neuroscience 20: 470–477. |
| 8. | McCabe, D.P., and A.D. Castel. 2008. Seeing is believing: The effect of brain images on judgments of scientific reasoning. Cognition 107: 343–352 |
| 9. | Hardiman, M., S. Magsamen, G. McKhann, and J. Eilber. 2009. Neuroeducation: Learning, arts, and the brain. New York/Washington, DC: Dana. |
| 10. | Sortwell, A., Gkintoni, E., Zagarella, S., Granacher , U., Forte, P., Ferraz , R., Ramirez-Campillo, R., Carter-Thuillier, B., Konukman, F., Nouri , A., Bentley, B., Marandi, P., & Jemni , M. (2023). Making neuroscience a priority in Initial Teacher Education curricula: a call for bridging the gap between research and future practices in the classroom. Neuroscience Research Notes, 6(4), 266.1–266.7. https://doi.org/10.31117/neuroscirn.v6i4.266 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | %30 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Sözlü Sınav | 1 | %10 |
| Dönem Ödevi | 1 | %50 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 2 | 3 | 3 | 12 |
| Seminer | 2 | 3 | 3 | 12 |
| Dönem Ödevi | 1 | 5 | 15 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 0 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 3 | 13 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 123 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 2 | ||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||
OÇ-5 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-7 | 5 | 4 | |||||||||||
OÇ-8 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
OÇ-10 | 3 | ||||||||||||