1. | Okulöncesi çocuğunun gelişimine ilişkin ileri kuram bilgisini eğitim ortamlarında ve araştırma amacıyla kullanabilme |
2. | Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını geliştirebilme |
3. | Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
4. | Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme, |
5. | Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilme |
6. | Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
7. | Okulöncesi eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme |
8. | Toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplayabilme ve yorumlayabilme |
9. | Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme |
10. | Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili elde edilen verileri, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
11. | Okulöncesi eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme |
12. | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
13. | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
14. | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilme |
15. | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |