
| Ders Kodu | : İFB519 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarını kavratmak dersin temel amacıdır.
Eğitimde program geliştirme kavramları, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, eğitimde ihtiyaç belirleme ve değerlendirme, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama süreçleri, programın denenmesi, programa süreklilik kazandırılması, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, çeşitli program geliştirme çalışmalarının incelenmesi, örnek program taslağının hazırlanması ve değerlendirilmesi.
| Prof. Dr. Burak FEYZİOĞLU |
| 1. | Temel kimya kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirir. |
| 2. | Yapılandırmacı öğretime uygun modelleri bilir. |
| 3. | Sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini bilir. |
| 4. | Sorgulamaya dayalı öğrenmeye göre ders planlar ve uygular. |
| 5. | Bir eğitim programı ile ilgili ihtiyaç analizi yapabilme |
| 1. | Constructivism in Science Education, M.R. Matthews, Kluwer Academic Publishers, 1998, Netherlands. |
| 2. | The Content of Science – A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995, London. |
| 3. | Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 5 | 10 | 0 | 50 |
| Okuma | 5 | 9 | 0 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||