Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi
Ders Kodu: İFB519
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarını kavratmak dersin temel amacıdır.

Özet İçerik

Eğitimde program geliştirme kavramları, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, eğitimde ihtiyaç belirleme ve değerlendirme, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama süreçleri, programın denenmesi, programa süreklilik kazandırılması, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, çeşitli program geliştirme çalışmalarının incelenmesi, örnek program taslağının hazırlanması ve değerlendirilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Burak FEYZİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Temel kimya kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirir.
2.Yapılandırmacı öğretime uygun modelleri bilir.
3.Sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini bilir.
4.Sorgulamaya dayalı öğrenmeye göre ders planlar ve uygular.
5.Bir eğitim programı ile ilgili ihtiyaç analizi yapabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Constructivism in Science Education, M.R. Matthews, Kluwer Academic Publishers, 1998, Netherlands.
2.The Content of Science – A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995, London.
3.Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Yapılandırmacı öğretim kuramı
2. Hafta - Teorik
Aktif öğrenme-öğretme stratejileri
3. Hafta - Teorik
Araştırmaya dayalı öğrenme, Araştırmaya dayalı öğrenmenin basamakları
4. Hafta - Teorik
Fen öğretiminde araştırmaya dayalı öğrenme uygulamaları
5. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma yöntemlerinin felsefesi ve tarihçesi
6. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma yoluyla öğrenme öğrencilere ne kazandırır
7. Hafta - Teorik
Öğrencilerin düşünmesinin gücü, Sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar
8. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikleri (ARA SINAV)
9. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikleri
10. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikleri
11. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma ile ilgili süreç becerileri
12. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma aktivitelerinin hazırlanması
13. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma aktivitelerinin hazırlanması
14. Hafta - Teorik
Sorgulayıcı-araştırma sınıflarında ölçme değerlendirme
14. Hafta - Ön Hazırlık
Constructivism in Science Education, M.R. Matthews, Kluwer Academic Publishers, 1998, Netherlands. The Content of Science – A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ödev510050
Okuma59045
Ara Sınav110212
Dönem Sonu Sınavı120323
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
5
3
3
4
5
5
4
OÇ-2
5
4
3
4
OÇ-3
5
4
3
4
OÇ-4
4
5
3
4
5
4
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026