Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Fen Eğitiminde Proje Önerisi Hazırlama ve Araştırma Tasarımı
Ders Kodu: İFB528
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

Bu dersin sonunda öğrenciler bir projeyi yapabilecek bilgi ve becerileri elde edecekler, yatırıma yönelmeden önce yatırımın fizibilitesini yaparak ilgili alana yatırım yapmanın karlı olup olmayacağı konusunda karar verebilme becerisine sahip olacaklardır.

Özet İçerik

Proje nedir? Proje çeşitleri nelerdir? Her fikir bir projeye dönüştürülebilir mi? Proje çalışmasında problem ağacı oluşturma, problem ağacını hedef ağacı haline getirme, ilgili literatürün araştırılması, araştırmanın planlanması, fen eğitiminde kullanılabilecek araştırma metotları, araştırma sonuçlarının yazılması, proje haline getirilmesi ve bilimsel kurallara uygun sunulması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hatice ÖZENOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Bir proje nasıl olmalıdır ile ilgili bilgi sahibi olabilme.
2.Proje çalışmasında problem ağacı oluşturabilme
3. Bir problem ağacını hedef ağacı haline getirebilme,
4.İlgili literatürü araştırabilme, planlayabilme, sonuçlarını yazabilme,
5.Hazırlanan bir projeyi bilimsel kurallara uygun sunabilme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Çepni, S. (2001), “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş”, Erol Ofset, Trabzon
2.Gürdal, A.(2004), “Proje Raporu Yazımı” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
3.Şahin, F.(2004), ”Proje ve Okul” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
4.Yalçın, Ş.(2004), ”Proje ve Okul” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul
5.CV. Good (1959). Introduction to Educational Research. Appleton-Century-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
1 Proje nedir? Her fikir bir projeye dönüştürülebilir mi?
2. Hafta - Teorik
2 Proje çeşitleri nelerdir?
3. Hafta - Teorik
3 Proje çalışmasında problem ağacı oluşturma,
4. Hafta - Teorik
4 Proje çalışmasında bir problem ağacını hedef ağacı haline getirme,
5. Hafta - Teorik
5 Araştırmanın araçları (internet, kütüphane…), literatür tarama
6. Hafta - Teorik
6 Projenin planlanması,
7. Hafta - Teorik
7 Fen eğitiminde kullanılabilecek araştırma metotları
8. Hafta - Teorik
8 Fen eğitiminde kullanılabilecek araştırma metotları (ARA SINAV)
9. Hafta - Teorik
9 Proje konusuna uygun bir araştırma metodunun seçilmesi
10. Hafta - Teorik
10 Seçilen metoda uygun araştırmanın yapılması
11. Hafta - Teorik
11 Araştırma sonuçlarının yazılması,
12. Hafta - Teorik
12 Bir proje formatına uygun hale getirilmesi
13. Hafta - Teorik
13 Bir proje formatına uygun hale getirilmesi
14. Hafta - Teorik
14 Projenin bilimsel kurallara uygun sunulması.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ödev104260
Proje37330
Ara Sınav120121
Dönem Sonu Sınavı120121
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)202
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
OÇ-2
3
3
2
3
3
2
3
2
3
2
2
2
2
3
1
OÇ-3
3
1
3
3
2
3
2
3
2
2
3
3
3
2
2
OÇ-4
3
2
2
2
2
3
3
2
2
2
2
2
2
2
3
OÇ-5
3
3
3
2
2
2
1
3
2
2
2
2
2
2
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026