Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Fen Eğitimindeki Araştırmaların İncelenmesi ve Eleştirisi
Ders Kodu: İFB530
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

1. Araştırma tasarımına ilişkin konuları ve akımları ortaya koyar. 2. Araştırma deseninin birçok bileşeni ve bu bileşenlerin birbirleri ile ilişkileri hakkında bir anlayış geliştirir. 3. Uygun bir araştırma sorusu sormak ve bu soru için uygun bir desen ve yöntem oluştırmak için kendi ilgi alanına dönük bir araştırma problemi tanımlar. 4. Savunulabilir, açıkça odaklanmış bir araştırma projesi tasarlamak için gereken unsurları ortaya koyar. 5. Bilimsel araştırmanın dilini ve yaklaşımını açıklar. 6. ‘Uygun’ bir araştırma probleminin nasıl seçileceğini belirtir. 7. Kütüphane kaynaklarını ve hizmetlerini kullanır.

Özet İçerik

İleri eğitim araştırmaları problemlerinin kavranmasına, verilerin incelenmesi ve yorumlanmasına ve tez önerileri için bir yöntem geliştirilmesine vurgu yapılacaktır. Fen alanındaki eğitim araştırmalarının araştırılması ve bunların eleştirel bir gözle analiz edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hediye CAN
Öğrenme Çıktıları
1.Herhangi bir araştırma raporunun güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
2.Ciddi bilimsel araştırma raporları yazmak için dikkat edilmesi gereken ana noktaları (içerik, düzenleme, kurallar, stil, vs.) açıklar.
3.Literatür taraması yapmak
4.4 Fen eğitiminde araştırmaya ihtiyaç duyulan alanları belirlemek
5.5 Bir alandaki araştırma sonuçlarını sentezlemek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.American Psychological Association. (2001). Publication Manual of the American Psychological Association, 5th ed., Washington, D.C.: American Psychological Association.
2.Cohen, J. & Cohen, P. (1983). Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd ed., New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
3.Frankel, J.R. and Wallen, N.E. (1996). How to Design and Evaluate Research in Education, 3rd ed., New York, USA, Mc Grawhill, Inc.
4.Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2000). Statistics for the Behavioral Sciences, 5th ed., New York, USA, Wadsworth Thomson Learning.
5.McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2001). Research in education: A conceptual introduction, 5th ed., New York: Longman.
6.Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: bir başvuru kaynağı, 3. Basım, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Johnson, B. (2001). Toward a new classification of nonexperimental quantitative research. Educational Researcher, 30(2), 3-13.
2. Hafta - Teorik
Raths, J. (1973). The emperor’s clothes phenomenon in science education. Journal of Research in Science Teaching, 10(3), 201-211.
3. Hafta - Teorik
Brewer, J. K. (1978). Effect size: The most troublesome of the hypothesis-testing considerations. Research Quarterly, 11(4), 7-10.
4. Hafta - Teorik
Brewer, J. K. (1972). On the power of statistical tests in the American Educational Research Journal. American Educational Research Journal, 9(3), 391-401.Brewer, J. K. (1978). Everything you always wanted to know about statistics but didn’t know how to ask. (p. 113-118). Dubuque: Kendall Hunt.
5. Hafta - Teorik
Brewer, J. K (1985). Behavioral statistics textbooks: Source of myths and misconceptions. Journal of Educational Statistics, 10(3), 252-268.Tversky, A., & Kahneman, D. (1971). Belief in the law of small numbers. Psychological Bulletin, 76(2), 105-110.
6. Hafta - Teorik
McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2001). Sources of a literature review, Research in Education: A Conceptual Introduction. (pp. 111, 112, 121, 128, 149, 154, 156, 157), 5th Ed., New York: Longman.McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2001). Guidelines for evaluating…, Research in Education: A Conceptual Introduction. (pp. 53-55, 69, 70) 5th Ed., New York: Longman.
7. Hafta - Teorik
Clark, R. E. (1985). Evidence for confounding in computer-based instruction studies: Analyzing the meta-analyses. Educational Technology Journal, 33(4), 249-262.Clark, R. E. (1991). When researchers swim upstream: Reflections on an unpopular argument about learning from media. Educational Technology, 31(2), 34-40.
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Glass, G. V. (1982). A meta-analysis: An approach to the synthesis of research results. Journal of Education in Science Teaching, 19(2), 93-112.Horton, P., McConney, A., Gallo, M., Woods, A., & Hamelin, D. (1993). An investigation of the effectiveness of concept mapping. Science Education, 77(1), 95-111. (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Johnson, D. W., Johnson, P. T., & Stanne, M. B. (2000). Cooperative Learning Methods: A Meta-Analysis. Minneapolis, Minnesota: University of Minnesota.Horton, P.B., McConney, A. A., Woods, A. L., Barry, K., Krout H. L., & Doyle, B. K. (1993). A Content analysis of research published in the Journal of Research in Science Teaching from 1985 through 1989. Journal of Research in Science Teaching, 30(8), 857-870.
10. Hafta - Teorik
Shaver, J. (1983). The verification of independent variables in teaching methods research. Educational Researcher, 12(8), 3-9.
11. Hafta - Teorik
Koran, M., & Koran, J. (1984). Aptitude treatment interaction research in science education. Journal of Research in Science Teaching, 21(8), 793- 808.
12. Hafta - Teorik
Peckham, P. D., Glass. G. V., & Hopkins, K. D. (1969). The experimental unit in statistical analysis. Journal of Special Education, 3, 337-349.
13. Hafta - Teorik
Hopkins, K. (1982). The unit of analysis: Group means versus individual observations. American Educational Research Journal, 19(1), 5-18, Spring
14. Hafta - Teorik
Borst, W. (1999). Guidelines for Writing in APA Style. Phenix City: Troy State University. (Final)
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders1463126
Bireysel Çalışma140228
Ara Sınav120323
Dönem Sonu Sınavı120323
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
3
4
2
1
4
5
5
1
OÇ-2
3
5
2
1
5
1
5
5
2
OÇ-3
5
5
5
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026