
| Ders Kodu | : İFB530 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
1. Araştırma tasarımına ilişkin konuları ve akımları ortaya koyar. 2. Araştırma deseninin birçok bileşeni ve bu bileşenlerin birbirleri ile ilişkileri hakkında bir anlayış geliştirir. 3. Uygun bir araştırma sorusu sormak ve bu soru için uygun bir desen ve yöntem oluştırmak için kendi ilgi alanına dönük bir araştırma problemi tanımlar. 4. Savunulabilir, açıkça odaklanmış bir araştırma projesi tasarlamak için gereken unsurları ortaya koyar. 5. Bilimsel araştırmanın dilini ve yaklaşımını açıklar. 6. ‘Uygun’ bir araştırma probleminin nasıl seçileceğini belirtir. 7. Kütüphane kaynaklarını ve hizmetlerini kullanır.
İleri eğitim araştırmaları problemlerinin kavranmasına, verilerin incelenmesi ve yorumlanmasına ve tez önerileri için bir yöntem geliştirilmesine vurgu yapılacaktır. Fen alanındaki eğitim araştırmalarının araştırılması ve bunların eleştirel bir gözle analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Hediye CAN |
| 1. | Herhangi bir araştırma raporunun güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
| 2. | Ciddi bilimsel araştırma raporları yazmak için dikkat edilmesi gereken ana noktaları (içerik, düzenleme, kurallar, stil, vs.) açıklar. |
| 3. | Literatür taraması yapmak |
| 4. | 4 Fen eğitiminde araştırmaya ihtiyaç duyulan alanları belirlemek |
| 5. | 5 Bir alandaki araştırma sonuçlarını sentezlemek |
| 1. | American Psychological Association. (2001). Publication Manual of the American Psychological Association, 5th ed., Washington, D.C.: American Psychological Association. |
| 2. | Cohen, J. & Cohen, P. (1983). Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd ed., New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. |
| 3. | Frankel, J.R. and Wallen, N.E. (1996). How to Design and Evaluate Research in Education, 3rd ed., New York, USA, Mc Grawhill, Inc. |
| 4. | Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2000). Statistics for the Behavioral Sciences, 5th ed., New York, USA, Wadsworth Thomson Learning. |
| 5. | McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2001). Research in education: A conceptual introduction, 5th ed., New York: Longman. |
| 6. | Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: bir başvuru kaynağı, 3. Basım, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 6 | 3 | 126 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 3 | 23 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | |||||||
OÇ-2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | ||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||