
| Ders Kodu | : İFB526 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu dersin genel amacı, fen ve matematik alanı yüksek lisans öğrencilerini Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik (STEM) eğitimi araştırmaları ile tanıştırmak ve bu konuda bir araştırma önerisi hazırlamalarına yardımcı olmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, STEM üzerine yapılan eğitim araştırmaları tarihi, teorik altyapıları, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından incelenecek; bu konudaki ulusal yaklaşımlar tartışılacak ve araştırma önerileri geliştirilecektir.
STEM eğitimi hareketinin başlangıcı ve temelleri hakkında bilgi vermek, STEM eğitimi araştırmalarına eleştirel bakış açısı geliştirmeye yardımcı olmak, STEM eğitiminin fen bilimleri ve matematik programındaki yerini incelemek, STEM eğitimine yönelik araştırma planlama.
| Prof. Dr. Dilek KARIŞAN KORUCU |
| 1. | Derste yapılacak akademik okumalar ve tartışmalar ile STEM eğitiminin ortaya çıkışını ve bu yöndeki araştırmalara temel oluşturan teorik yaklaşımları öğrenmek |
| 2. | STEM eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslar arası araştırmaları teorik yaklaşımları, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından inceleyerek alan araştırmasına yönelik eleştirel bakış açısı geliştirmek |
| 3. | Mevcut fen bilimleri ve matematik eğitimi ders programlarını STEM uygulamaları açısından inceleyerek STEM eğitimine uygun içerik geliştirebilmek |
| 4. | STEM eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası hareketleri, projeleri ve araştırmaları takip ederek bu alanın önceliklerini belirlemek ve bu yönde araştırma planlayabilmek. |
| 5. | Ogrencıler fen dersının diğer derslerle olan bağlantısının farkına varır |
| 1. | Akaygun, S., & Aslan-Tutak, F. (2016). STEM Images Revealing STEM Conceptions of Pre-Service Chemistry and Mathematics Teachers. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 56-71. Akgündüz, D. & Ertepınar, H. (Editörler) (2015) STEM Eğitimi Türkiye Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul. Altan, E. B., Yamak, H., & Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmetöncesi Öğretmen Eğitiminde FETEMM Eğitimi Uygulamaları: Tasarım Temelli Fen Eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2). |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Uygulama | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ödev | 14 | 2 | 0 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 0 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 0 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||