Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Fen Teknoloji Mühendislik Matematik (stem) Eğitimi
Ders Kodu: İFB526
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

Bu dersin genel amacı, fen ve matematik alanı yüksek lisans öğrencilerini Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik (STEM) eğitimi araştırmaları ile tanıştırmak ve bu konuda bir araştırma önerisi hazırlamalarına yardımcı olmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, STEM üzerine yapılan eğitim araştırmaları tarihi, teorik altyapıları, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından incelenecek; bu konudaki ulusal yaklaşımlar tartışılacak ve araştırma önerileri geliştirilecektir.

Özet İçerik

STEM eğitimi hareketinin başlangıcı ve temelleri hakkında bilgi vermek, STEM eğitimi araştırmalarına eleştirel bakış açısı geliştirmeye yardımcı olmak, STEM eğitiminin fen bilimleri ve matematik programındaki yerini incelemek, STEM eğitimine yönelik araştırma planlama.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Dilek KARIŞAN KORUCU
Öğrenme Çıktıları
1.Derste yapılacak akademik okumalar ve tartışmalar ile STEM eğitiminin ortaya çıkışını ve bu yöndeki araştırmalara temel oluşturan teorik yaklaşımları öğrenmek
2.STEM eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslar arası araştırmaları teorik yaklaşımları, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından inceleyerek alan araştırmasına yönelik eleştirel bakış açısı geliştirmek
3.Mevcut fen bilimleri ve matematik eğitimi ders programlarını STEM uygulamaları açısından inceleyerek STEM eğitimine uygun içerik geliştirebilmek
4.STEM eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası hareketleri, projeleri ve araştırmaları takip ederek bu alanın önceliklerini belirlemek ve bu yönde araştırma planlayabilmek.
5.Ogrencıler fen dersının diğer derslerle olan bağlantısının farkına varır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akaygun, S., & Aslan-Tutak, F. (2016). STEM Images Revealing STEM Conceptions of Pre-Service Chemistry and Mathematics Teachers. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 56-71. Akgündüz, D. & Ertepınar, H. (Editörler) (2015) STEM Eğitimi Türkiye Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul. Altan, E. B., Yamak, H., & Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmetöncesi Öğretmen Eğitiminde FETEMM Eğitimi Uygulamaları: Tasarım Temelli Fen Eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
STEM eğitimi nedir ve neden önemlidir
2. Hafta - Teorik
STEM eğitiminin fen bilimleri ve matematik öğretimine getirdiği yenilikler
3. Hafta - Teorik
STEM eğitimine temel oluşturan öğrenme teorileri
4. Hafta - Teorik
STEM eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
5. Hafta - Teorik
Ulusal alan yazında STEM eğitimi araştırmaları
6. Hafta - Teorik
Uluslar arası alan yazında STEM eğitimi araştırmaları
7. Hafta - Teorik
STEM eğitimi araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemleri ve sonuçlar
8. Hafta - Teorik
vize
9. Hafta - Teorik
STEM eğitimi araştırmalarının eleştirel bakış açısıyla incelenmesi** STEM eğitimine yönelik problem durumu ve araştırma sorusu oluşturma
10. Hafta - Teorik
STEM eğitimini destekleyen ulusal raporlar ve projeler
11. Hafta - Teorik
Fen bilimleri ve matematik öğretim programlarının STEM uygulamaları açısından incelenmesi* STEM eğitimine yönelik araştırma için literatür yazımı
12. Hafta - Teorik
Fen bilimleri ve matematik dersleri için STEM eğitimine uygun içerik geliştirebilme* STEM eğitimine yönelik araştırma için araştırma yöntemi planlama
13. Hafta - Teorik
STEM eğitimine yönelik araştırma sonuçlarını paylaşma
14. Hafta - Teorik
STEM eğitimine yönelik araştırma için araştırma yöntemi uygulama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Uygulama1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143384
Ödev142028
Bireysel Çalışma145070
Ara Sınav1808
Dönem Sonu Sınavı110010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
5
3
4
3
5
3
4
5
2
4
3
2
5
4
2
OÇ-2
4
5
4
5
5
5
3
3
3
4
5
4
5
4
5
OÇ-3
5
4
5
4
5
4
5
4
5
5
5
5
4
5
4
OÇ-4
4
5
4
5
4
5
4
4
4
5
4
5
5
5
4
OÇ-5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026