
| Ders Kodu | : İFB535 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Geleceğin fen bilgisi öğretmenleri sınıflarında ve hayatlarında yaygın olarak yapay zekâ teknolojileri kullanacakları için onların yüksek lisans eğitimi sürecinde yapay zekanın ne olduğu ve fen eğitimindeki uygulamaları konusunda bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.
Yapay zekanın temel kavramları, fen öğretiminde bireysel farklılıklar, zeki öğretim sistemleri, fen eğitiminin çeşitli aşamalarında yapay zekanın kullanımı
| Dr. Öğr. Üyesi Hanife Can ŞEN |
| 1. | Yapay zekayı tanımlar. |
| 2. | Fen eğitiminde önemli bireysel farklılıkları bilir. |
| 3. | Zeki öğretim sistemlerinin özelliklerini listeler. |
| 4. | Fen eğitiminin aşamalarında yapay zekanın kullanımını anlatır. |
| 5. | Sorgulamaya dayalı fen eğitiminde yapay zekayı kullanma yolları önerir. |
| 1. | UNESCO (2019). Artificial Intelligence in Education: Challenges and Opportunities for Sustainable Development |
| 2. | Susanne P. Lajoie and Martial Vive. (2018). Artificial Intelligence in Education |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 8 | 3 | 154 |
| Ara Sınav | 1 | 22 | 1 | 23 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 1 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||