
| Ders Kodu | : İFB536 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Diyaloji ve diyalojik öğretimin ilkeleri
Antikçağda diyalog Sosyal yapılandırmacılık M. M. Bakthin ve diyaloji Diyalojik öğretim: Etkileşim türleri Diyalojik öğretim: Öğretim amaçları ve içerik Diyalojik öğretim: Zincir modelleri Diyalojik öğretim: Öğretmen müdahaleleri Diyalojik öğretimde geri bildirim türleri
| Prof. Dr. Eylem YILDIZ FEYZİOĞLU |
| 1. | Antikçağda diyalektik için öne çıkan felsefi yaklaşımları bilir ve karşılaştırır. |
| 2. | Sosyal yapılandırmacılığın ilkelerini bilir. |
| 3. | Bakthin ve diyalojinin ilkelerini bilir. |
| 4. | Diyalojik öğretimde etkileşim türlerini bilir ve sınıf diyaloglarında türleri tanımlar. |
| 5. | Diyalojik öğretimde öğretim amaçlarını bilir ve sınıf diyaloglarında türleri tanımlar. |
| 6. | Diyalojik öğretimde içeriği bilir ve sınıf diyaloglarında içeriği tanımlar. |
| 7. | Diyalojik öğretimde zincir modellerini bilir ve sınıf diyaloglarında modelleri tanımlar. |
| 8. | Diyalojik öğretimde geri bildirim türlerini tanımlar ve sınıflandırır. |
| 1. | Mortimer, E. & Scott, P. (2003). Meaning Making In Secondary Science Classrooms. McGraw-Hill Education (UK). |
| 2. | The Routledge international handbook of research on dialogic education |
| 3. | Pawlak, M. (Ed.). (2012). New perspectives on individual differences in language learning and teaching. Springer Science & Business Media. |
| 4. | Bakhtin, M. M. (2010). The dialogic imagination: Four essays. University of texas Press. |
| 5. | Mercer, N., & Littleton, K. (2007). Dialogue and the development of children's thinking: A sociocultural approach. Routledge. |
| 6. | Mercer, N. (1995). The guided construction of knowledge: Talk amongst teachers and learners. Multilingual matters. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 5 | 15 | 0 | 75 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 0 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | |||
OÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
OÇ-6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | |||||||
OÇ-7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | ||||
OÇ-8 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | |||||||||