Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Diyalojik Öğretim
Ders Kodu: İFB536
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

Diyaloji ve diyalojik öğretimin ilkeleri

Özet İçerik

Antikçağda diyalog Sosyal yapılandırmacılık M. M. Bakthin ve diyaloji Diyalojik öğretim: Etkileşim türleri Diyalojik öğretim: Öğretim amaçları ve içerik Diyalojik öğretim: Zincir modelleri Diyalojik öğretim: Öğretmen müdahaleleri Diyalojik öğretimde geri bildirim türleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Eylem YILDIZ FEYZİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Antikçağda diyalektik için öne çıkan felsefi yaklaşımları bilir ve karşılaştırır.
2.Sosyal yapılandırmacılığın ilkelerini bilir.
3.Bakthin ve diyalojinin ilkelerini bilir.
4.Diyalojik öğretimde etkileşim türlerini bilir ve sınıf diyaloglarında türleri tanımlar.
5.Diyalojik öğretimde öğretim amaçlarını bilir ve sınıf diyaloglarında türleri tanımlar.
6.Diyalojik öğretimde içeriği bilir ve sınıf diyaloglarında içeriği tanımlar.
7.Diyalojik öğretimde zincir modellerini bilir ve sınıf diyaloglarında modelleri tanımlar.
8.Diyalojik öğretimde geri bildirim türlerini tanımlar ve sınıflandırır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Mortimer, E. & Scott, P. (2003). Meaning Making In Secondary Science Classrooms. McGraw-Hill Education (UK).
2.The Routledge international handbook of research on dialogic education
3.Pawlak, M. (Ed.). (2012). New perspectives on individual differences in language learning and teaching. Springer Science & Business Media.
4.Bakhtin, M. M. (2010). The dialogic imagination: Four essays. University of texas Press.
5.Mercer, N., & Littleton, K. (2007). Dialogue and the development of children's thinking: A sociocultural approach. Routledge.
6.Mercer, N. (1995). The guided construction of knowledge: Talk amongst teachers and learners. Multilingual matters.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Antikçağda diyalektik
2. Hafta - Teorik
Sosyal yapılandırmacılık
3. Hafta - Teorik
M. M. Bakthin ve diyaloji
4. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretim: Etkileşim türleri
5. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretim: Etkileşim türleri için örnekleyici çalışmaların sunumu
6. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretim: Öğretim amaçları ve içerik
7. Hafta - Teorik
Öğretim amaçları için örnekleyici çalışmaların sunumu ve ARA SINAV
8. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretim: Zincir modelleri ve öğretmen müdahaleleri
9. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretimde geri bildirim türleri
10. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretimde geri bildirim türleriyle ilgili çalışmaların incelenmesi
11. Hafta - Teorik
Douglas Walton'un Sınıf Söylemi Olarak Tartışma Türleri
12. Hafta - Teorik
Neil Mercer’a göre Diyalojik eğitimin ilkeleri
13. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretimin değerlendirilmesi
14. Hafta - Teorik
Diyalojik öğretimin değerlendirilmesiyle ilgili çalışmaalrın incelenmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ödev515075
Bireysel Çalışma50210
Ara Sınav120222
Dönem Sonu Sınavı120323
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
4
4
3
3
4
OÇ-2
4
4
3
3
4
4
5
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
5
5
5
5
5
4
4
4
4
4
3
2
OÇ-5
5
4
3
3
4
4
3
OÇ-6
4
3
3
3
3
2
2
4
OÇ-7
4
3
3
3
4
3
3
4
4
4
2
OÇ-8
4
2
2
4
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026