Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Yeni Medya, Popüler Kültür ve Tüketim
Ders Kodu: SOSY568
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu dersin ana amacı yeni medya, popüler kültür ve tüketim ilişkisinin incelenmesi olacaktır. Günümüz toplumsal koşullarının anlaşılması doğrultusunda bu ilişkinin incelenmesi gereklidir. Bu noktadan yola çıkarak dersimiz de medya, yeni medya, sosyal medya, kültür, popüler kültür ve tüketim gibi konular çerçevesinde tartışmalar ele alınacaktır.

Özet İçerik

Kitle iletişim araçlarının bir toplumun sosyo-kültürel yapısı üzerinde son derece etkili olduğu, kabul edilen bir gerçekliktir. Bu noktadan hareketle, çok önemli bir kitle iletişim aracı durumuna gelen yeni medyanın bir kültür tipi olarak popüler kültür ve tüketim ile olan ilişkisinin ortaya konması önem taşımaktadır. Yeni medya, popüler kültür ve tüketim arasındaki ilişkinin anlaşılabilmesi de “gündelik hayatın pek çok boyutunun anlaşılmasına yardımcı olabilecektir”.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem AKGÜL
Öğrenme Çıktıları
1.Medya, yeni medya, sosyal medya, kültür, popüler kültür ve tüketim kavramlarının ve bu doğrultudaki güncel akademik tartışmaların kavranması.
2.Yeni medyanın toplumsal bağlamdaki etkilerine dönük tartışmaları değerlendirebilmek.
3.Yeni medya, popüler kültür ve tüketim bağlamındaki tartışmalar üzerine sosyolojik araştırma yapabilme becerisinin edinilmesi.
4.Yeni medyanın toplumsal yapı üzerindeki değişim dinamiklerini kavrayabilmek.
5.Medya, yeni medya, sosyal medya, kültür, popüler kültür ve tüketim çerçevesindeki tartışmaların eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.AYDOĞAN, Filiz; 2004, Medya Ve Popüler Kültür, MediaCat Yayınları, 1.Baskı, İstanbul.
2.BATMAZ, Veysel; 2006, Medya Popüler Kültürü Gizler, Karakutu Yayınları, İstanbul.
3.BAUDRILLARD, Jean; 2020, Tüketim Toplumu, 19. Baskı, Ayrıntı Yayınları.
4.BOTTOMORE, Tom; 1997, Frankfurt Okulu, Çev. A.Çiğdem, Vadi Yayınları, Ankara.
5.CAREY, James; 1989, Communication As Culture, Unwin Hyman Publishing, Boston.
6.DELFANTI, Alessandro and ARVIDSSON, Adam; 2019, Introduction to Digital Media, John Wiley & Sons Inc. Publications.
7.DEVITO, Joseph; 1994, Mass Communication, Harper Collins College Publishing, New York.
8.DUFF, Alistair S.; 2013, Information Society Studies, Routledge Press.
9.ERDOĞAN, İrfan ve ALEMDAR, Korkmaz; 2005, Popüler Kültür Ve İletişim, Erk Yayınları, Ankara.
10.FISKE, John; 1999, Popüler Kültürü Anlamak, Çev.S.İrvan, Bilim Ve Sanat Yayınları, Ankara.
11.GANE, Nicholas and BEER, David; 2008, New Media: The Key Concepts, Berg Publishers.
12.GEÇER, Ekmel, 2013; Medya ve Popüler Kültür, Okur Kitaplığı.
13.GÜNEŞ, Sadık; 2001, Medya Ve Kültür (Sessiz Yığınların Kültürel İntiharı), Vadi Yayınları, 2.Baskı, Ankara
14.LANGMIA, Kehbuma and TYREE M.; 2018, Social Media: Culture and Identity, Lexington Books.
15.LULL, James; 2001, Medya, İletişim, Kültür, Çev.N.Güngör, Vadi Yayınları, Ankara.
16.MUTLU, Erol; 2005, Globalleşme, Popüler Kültür Ve Medya, Ütopya Yayınları, 1.Baskı, Ankara.
17.OKTAY, Ahmet; 2002, Türkiye’de Popüler Kültür, Everest Yayınları, İstanbul.
18.STOREY, John; 1997, Cultural Theory And Popular Culture, Prentice Hall Publishing, Essex.
19.SWİNGEWOOD, Alan; 1996, Kitle Kültürü Efsanesi, Çev.A.Kansu, Bilim Ve Sanat Yayınları, Ankara.
20.TARCAN, Ahmet; 2005, İnternet ve Toplum, Anı Yayınları, Ankara.
21.TOPÇUOĞLU, Nur N.; 1996, Basında Reklam Ve Tüketim Olgusu, Vadi Yayınları, Ankara.
22.YANIKLAR, Cengiz; 2006, Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yayıncılık, İstanbul.
23.TİMİSİ, Nilüfer; 2003, Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi.
24.TOPRAK, Ali vd.; 2009, Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: "görülüyorum öyleyse varım!", Kalkedon Yayınları, İstanbul.
25.YENGİN, Deniz; 2012, Yeni Medya ve …, Anahtar Kitaplar Yayınevi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Giriş
2. Hafta - Teorik
Medya
3. Hafta - Teorik
Yeni Medya
4. Hafta - Teorik
Sosyal Medya
5. Hafta - Teorik
Sosyal Ağlar ve Kültür
6. Hafta - Teorik
Popüler Kültür
7. Hafta - Teorik
Popüler Kültüre Dönük Kuramsal Yaklaşımlar
8. Hafta - Teorik
Popüler Kültür ve Tüketim
9. Hafta - Teorik
Medya ve Popüler Kültür
10. Hafta - Teorik
Yeni Medya ve Popüler Kültür
11. Hafta - Teorik
Tüketim Kültürü
12. Hafta - Teorik
Medya ve Tüketim
13. Hafta - Teorik
Yeni Medya ve Tüketim
14. Hafta - Teorik
Sosyal Medya ve Tüketim
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ödev3039
Okuma1527
Ara Sınav130232
Dönem Sonu Sınavı135237
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
5
4
4
3
3
4
4
5
4
3
OÇ-2
4
4
5
4
5
5
5
4
3
5
3
OÇ-3
4
5
4
5
3
4
4
4
4
5
3
OÇ-4
5
4
4
4
4
4
5
3
4
4
3
OÇ-5
5
4
4
5
5
5
4
4
5
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026